اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان:

اتصال همه شهرستان‏های استان زنجان به شبکه فیبر نوری کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان از اتصال همه شهرستان‏های استان به شبکه فیبر نوری کشور خبر داد.

اتصال همه شهرستان‏های استان زنجان به شبکه فیبر نوری کشور

نیکنام جدیدی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن خانگی استان زنجان در سال 57، حدود 2.1 درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سال 57 فقط 70 دستگاه تلفن همگانی در استان زنجان وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این رقم در حال حاضر به 2 هزار و 596 دستگاه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان با اشاره به عملکرد این شرکت در بخش ارتباطات روستایی در سی و چهار سال پس از انقلاب، تصریح کرد: در سال 57 فقط چهار روستای استان زنجان از ارتباط تلفنی برخوردار بوده است.

*برخورداری 900 روستا از ارتباط تلفنی

وی با بیان اینکه در حال حاضر 917 روستا در استان زنجان از نعمت ارتباطات بهره‎مند شده‎اند، اضافه کرد: 796 روستا نیز دارای تلفن خانگی هستند در حالی که پیش از انقلاب از تلفن بی‎بهره بوده‎اند.

جدیدی با اشاره به پدیده‎ بروز تلفن همراه در کشور یادآور شد: ورود تلفن همراه یکی از دستاوردهای بی‌نظیر انقلاب اسلامی در عرصه‎ ارتباطات است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 723 هزار مشترک از تلفن همراه بهره‏مند هستند، ادامه داد: ضریب نفوذ این تلفن در استان زنجان 1/71 درصد اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان زنجان با تاکید بر اینکه همه شهرها و جاده‎های اصلی استان زنجان اعم از ریلی و جاده‎ای به صورت 100 درصد تحت پوشش آنتن‎دهی همراه اول قرار گرفته است، اذعان داشت: در این زمینه مشکلی در استان وجود ندارد .

وی به ارتباطات دیتا اشاره کرد و افزود: ارتباطات دیتا نیز از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی است و پیش از انقلاب، کشور از این فناوری بی‎بهره بوده است.

جدیدی ادامه داد: در حال حاضر 63 مرکز دیتا، 15 هزار و 375 پورت (ای.دی.اس.ال)، 240 دفتر ICT روستایی و 48 دفتر خدمات ارتباطات شهری به ارائه خدمات در حوزه دیتا می‎پردازند.

*اتصال همه شهرستان‏های استان به شبکه فیبر نوری کشور

وی تاکید کرد: با اتمام پروژه اجرای فیبر نوری به شهرستان طارم (شهر آب‎بر از مسیر جاده جدید تهم چورزق) همه شهرستان‎های استان به شبکه فیبر نوری کشور متصل می‏شوند.

انتهای پیام/73006/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول