اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری

100 هزار مددجو از پوشش کمیته امداد خارج می‎شوند

خبرگزاری فارس: دستیار ارشد معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: تا پایان سال‌جاری 100 هزار نفر از مددجویان کمیته امداد از پوشش و حمایت این سازمان خارج می‎شوند.

100 هزار مددجو از پوشش کمیته امداد خارج می‎شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مرتضی بوجار ظهر امروز در جشن خودکفایی یک‎هزار و 500 خانواده تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با گرامیداشت ایام‎الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، کمیته امداد موظف شده که سالانه 10 درصد خانواده‎های توانمند زیر پوشش را از حمایت این سازمان خارج کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 80 هزار نفر از مددجویان از حمایت امداد خارج شده‎اند تصریح کرد: با توجه به معیارهای تعیین شده، مددجویانی که ماهیانه حداقل بین 670 هزار تومان و حداکثر دو میلیون تومان درآمد دارند از پوشش و حمایت کمیته امداد بیرون خواهند آمد.

اجرای 150 هزار طرح اشتغالزایی توسط امدادگران کشور

دستیار ارشد معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری که مقام معظم رهبری آن را به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند شورای عالی اشتغال و دستگاه‎های اجرایی 170 هزار فرصت را برای کمیته امداد پیش‎بینی کرد که ما این را به سقف 300 هزار رساندیم.

بوجار افزود: طی 9 ماه ابتدای سال‌جاری 150 هزار طرح اشتغالزایی در کشور توسط امدادگران عملیاتی شد که تقریباً 88 درصد کار انجام گرفته است.

وی بیان داشت: در سال‌جاری طی دو نوبت کمیته امداد امام خمینی در بین دستگاه‎های اجرایی در شورای عالی اشتغال توانست به عنوان دستگاه برتر در بخش طرح‎های اشتغالزا و اقتصادی مقام اول را کسب کند.

ماموریت ایجاد 200 هزار فرصت شغلی روستائیان به کمیته امداد واگذار شده است

دستیار ارشد معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ماموریت ایجاد 200 هزار فرصت شغلی برای روستاییان به کمیته امداد واگذار شده افزود: اگر اعتبار مورد نیاز فراهم شود این مهم تحقق پیدا خواهد کرد.

بوجار در خصوص آثار اجتماعی و روانی که طرح‎های کمیته امداد امام خمینی در برداشته اشاره کرد و گفت: ایجاد روحیه امید، نشاط و شادابی، خودباوری، حفظ عزت نفس و کمک به تولید ناخالص داخلی از مزایای طرح‎های ارائه شده به مددجویان است.

وی ادامه داد: خانواده‎هایی که در گذشته احساس می‎کردند ثمره‎ای ندارند، با دریافت تسهیلات از کمیته امداد، این خودباوری در آنها ایجاد شده است، لذا این سازمان صرفاً درصدد ایجاد شغل و تامین معیشت خانواده نیست بلکه کمک می‎کند تا افراد به استقلال رسیده و روی پای خود بایستند.

توانمندسازی مددجویان و گسترش طرح‎های اشتغالزا از محاسن اشتغال پایدار است

دستیار ارشد معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه شش درصد شیر کشور توسط مددجویان تامین می‎شود یادآور شد: دامداران تحت پوشش نیز پنج درصد گوشت کشور را تامین می‎کنند.

بوجار با بیان اینکه در سطح کشور 480 هزار دام سنگین و 500 هزار راس دام سبک وجود دارد عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به خانواده‎های زیرپوشش در روستاها باعث شده تا بسیاری از خانواده‎ها که مهاجرت به شهر می‎کردند بازگشت معکوس داشته باشند و در پیشگیری بسیاری از آسیب‎ها موثر بوده است.

وی توانمندسازی مددجویان و گسترش طرح‎های اشتغالزا را از محاسن و مزایای اشتغال پایدار برشمرد.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول