به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسدالله حاجیزمانی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه قطار شهری شیراز ابراز داشت: بودجه کل مربوط به این پروژه 111 میلیارد تومان بوده که 30 درصد از آن معادل 35 میلیارد تومان واگذار شده است.
وی افزود: در صورتی که 40 درصد از باقیمانده این بودجه، پیش از سال آینده تحویل داده شود، مشکلی برای بهرهبرداری نداریم.
حاجیزمانی با اشاره به اینکه ساخت ایستگاه نمازی تاخیر بسیاری داشته است ابراز داشت: با تلاش بیشتر و افزایش شیفتهای کاری، از این پروژه در زمانبندی تعیین شده در طرح مهر ماندگار بهرهبرداری میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز ادامه داد: به این منظور سهم بیشتری از هزینهها را به خط یک قطار شهری اختصاص میدهیم تا با جلوگیری از پراکندگی بودجه در فازهایی با شرایط بهتر، سرعت ساخت ایستگاه نمازی افزایش یابد.
وی با برشمردن ایستگاههای احسان، شریعتی، شاهد و قصردشت بیان کرد: کار ساخت این ایستگاهها رو به پایان است و تنها پنج درصد از این پروژهها باقی مانده است.
حاجیزمانی با اشاره به وضعیت خیابان نشاط شیراز خاطرنشان کرد: تنها مسیری که در پروژه قطار شهری مسدود شده این خیابان است که تا پایان همین ماه این مشکل برطرف میشود.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز اضافه کرد: روش کار در ساخت خط دوم قطار شهری به صورت زیرزمینی است تا در آینده در سطح شهر مانعی وجود نداشته باشد.
وی در توضیح روش بهرهبرداری از این پروژه تصریح کرد: دو ماه پیش از بهرهبرداری مسافری، تستهای آزمایشی صورت میگیرد.
حاجیزمانی در بیان چگونگی این آزمایشها ادامه داد: نخست واگنها بدون مسافر، در مسیرها رفتوآمد میکنند و خطها طبق استانداردهای لازم ارزشیابی میشوند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز بیان کرد: تمام ایستگاهها به جز نمازی، ریلگذاری شدهاند و واگنها آماده بارگیری هستند.
وی در مورد لزوم آگاهیبخشی به شهروندان بیان داشت: روابط عمومی پروژه قطار شهری به صورت هفتگی بازدیدهایی دارد و گزارشهایی ارائه میدهد اما اطلاعرسانی بیشتر به عهده رسانهها است.
انتهای پیام/2448/ق30/گ1003