اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

نرخ سود بانکی صنایع بخش کشاورزی کاهش یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خواستار کاهش نرخ سود بانکی بخش صنایع کشاورزی این استان به یمن سفر رهبر انقلاب اسلامی به خراسان شمالی شد.

نرخ سود بانکی صنایع بخش کشاورزی کاهش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالفضل یاوری عصر امروز در نشست مسئولان اقتصادی خراسان شمالی اظهار کرد: انتظار می‌رود تا نرخ سود بانکی با تسهیلات هفت درصد به سرمایه‌گذاران این بخش اعطا شود.

وی تصریح کرد: 16 طرح صنعتی در قالب صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با بخش کشاورزی در استان برای سرمایه‌گذاری آماده است.

یاوری با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی اعطای تسهیلات با کارمزد پایین را سبب سوق یافتن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی برشمرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه 200 میلیارد مصوبه سفر رهبری برای تسهیلات بخش کشاورزی استان مصوب شده است‌، گفت: البته تعداد طرح‌هایی که به ستاد توسعه بخش کشاورزی رسیده بیشتر از این‌ها است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی همچنین از بانک کشاورزی خواست تا نسبت به سرعت عمل در راستای اعطای تسهیلات کشاورزی تلاش کنند.

رئیس سازمان صنایع، معادن و تجارت خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه 10 طرح سرمایه‌گذاری استان با 200 میلیارد تومان تسهیلات منتظر ابلاغ منابع تسهیلاتی صندوق توسعه ملی است، افزود: این طرح‌ها اکنون منتظر تسهیلات ارزی و ریالی از بانک صنعت و معدن به عنوان عاملیت صندوق است.

سیدابراهیم حسینی با اشاره به وضعیت صنعتی خراسان شمالی، اجرای این طرح‌ها را سبب توسعه بخش صنعت در استان برشمرد.

وی تصریح کرد: 45 طرح سرمایه‌گذاری در بخش صنعت نیز واصل شده که 6 مورد از این طرح‌ها به بانک صنعت و معدن با تسهیلات مورد نیاز 10 میلیارد تومان معرفی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه از ابتدای قانون مشاغل خانگی 13 هزار و 736 مجوز به مشاغل خانگی صادر شده است، گفت: 3 هزار و 964 طرح مشاغل خانگی با اعتبار 14 میلیارد و 959 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده ‌که بخشی از آن مربوط به سال 90 و بقیه نیز مربوط به امسال است.

علی حسین‌پور اظهار کرد: اکنون با وجود تقاضاها برای مشاغل خانگی به خاطر نبود تسهیلات استان با مشکلاتی مواجه است.

وی اظهار امیدواری کرد تا با ابلاغ تسهیلات قانون مشاغل خانگی تسهیلات موردنیاز در اختیار استان برای اهدا به متقاضیان قرار بگیرد.

معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم با اشاره به اینکه در سفر رهبر انقلاب اسلامی به استان تسهیلات موردنیاز برای بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و صنعت مصوب شده است، بر تحقق تمام تعهدات بانک‌های عامل تاکید کرد.

حسن قلی‌زاده اظهار کرد: در سفر معظم‌ له به استان بحث منابع و مصارف مطرح نبوده و لازم است تا تمامی این تعهدات در استان تحقق یابد.

وی با اشاره به اینکه به خاطر وضعیت خاص خراسان شمالی و پایین بودن درآمدها نگاه ویژه مدیران بانک‌ها را می‌طلبد، یادآور شد: بی‌تردید با تحقق مصوبات سفر رهبری به ویژه در بخش تسهیلات و رونق اقتصادی و اشتغال سرانه درآمد مردم افزایش خواهد یافت.

به گفته قلی‌زاده، هم اکنون بخش قابل توجهی از تولیدات کشاورزی استان از جمله شیر، انگور، گوجه فرنگی به خاطر نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی از استان خارج که ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی در خراسان شمالی با اعطای تسهیلات به متقاضیان و سرمایه گذاران واقعی ضرورت دارد.

انتهای پیام/63002/‌ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول