اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر/184

برگزاری یادواره شهید رمضان در شهرری

خبرگزاری فارس: یادواره سردار شهید مجید رمضان با حضور حمید میرباقری و سید مهدی میرداماد در شهرری برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره شهید رمضان در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، دومین یادواره رستگاران به یاد سردار شهید مجید رمضان و 42 شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همزمان با ایام شکوهمند دهه فجر در قطب فرهنگی شهرری و سفره‌ای متبرک به دستان مادران شهدا برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگسرای ولاء در جمع خبرنگاران در این ارتباط اظهار داشت: این برنامه به همت فرهنگسرای ولاء و با مشارکت کانون جوادالائمه (ع) برگزار می‌شود.

سیدرضا موسوی افزود: در این مراسم راویان دفاع مقدس به روایتگری از حماسه سازی‌های دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازند و حاج سیدمهدی میرداماد نیز به عنوان مداح در این مراسم حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر میهمانان این یادواره از جمله حجت الاسلام حمید میرباقری به عنوان خطیب تاکید کرد: در این مراسم همرزمان شهید، خانواده شهدا، مسئولان شهرری و خانواده شهید رمضان حضور خواهند داشت.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 20 گفت: مراسم فوق روز چهارشنبه مورخ 18 بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در  شهرری، میدان شهید غیبی، کوچه شهید معطری، مسجد جواد الائمه (ع) دایر است.

وی در ادامه بیان داشت: هدف یادواره تاکید بر فرمایش امام خامنه‌ای مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بوده که کمتر از شهادت نیست و تجلیل از مجاهد‌ها، ایثارگری رزمندگان و نکوداشت مقام شامخ شهدای والامقام و ارائه الگو به نسل جوان و نوجوان است.

موسوی با اشاره به گوشه‌ای از زندگینامه شهید رمضان تصریح کرد: شهید مجید رمضان در سال 1335 در یک خانوادة متوسط، اما متعهد و مذهبی در یکی از محلات شهر‌ری زاده شد، وی که روحی جستجوگر داشت، از مطالعة کتابهای مذهبی و غیر درسی غفلت نمی‌کرد و از آنجا که آگاهی‌های دینی و اجتماعی خود را با مطالعات جنبی ارتقا داده بود، خیلی زود به یک فرد هدفمند و جدی بدل می‌شود و پس از دریافت مدرک دیپلم در سال 1356، با تعدادی از افراد فعال در مسائل سیاسی ارتباط برقرار می‌کند و از این طریق‌، با ماهیت رژیم ستم‌شاهی آشنا می‌شود و به‌زودی فعالیت و مبارزه خود را علیه رژیم آغاز می‌کند.

وی ادامه داد: برخورداری وی از زمینه خوب مذهبی و شناختش نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی، از او چهره ای مبارز و حق طلب و ممتاز در میان همسالان می سازد و مجید با گسترش مطالعات مذهبی و سیاسی خود، در غنای فکری و معنوی خود می‌کوشد، وی در دوران سربازی نیز دست از فعالیت‌های سیاسی برنمی‌دارد و در روشنگری سربازان در پادگان  نقش بسزایی ایفا می‌کند و  پس از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقة مستضعف‌نشین اسلامشهر، به تعلیم نسل انقلاب می پردازد و از آنجا که مجید در زمینه مسائل مارکسیسم، از اطلاعات جامعی برخوردار بود، با عوامل این گروهک منحرف به مباحثه و مجادله برمی‌خیزد و به عضویت رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در می‌آید و سنگر مبارزه مسلحانه علیه ضدانقلاب و حفظ دستاوردهای آن را انتخاب می‌کند.

سیدرضا موسوی در پایان تصریح کرد: شهید رمضان پس از عملیات فتح المبین، مدتی در واحد بسیج منطقه 10 به عنوان معاون مسئول آموزش بسیج مشغول می‌شود.

وی مدتی هم در جنگ‌های خیابانی منافقین در تهران، فعالانه شرکت می‌جوید و بیش از پنج سال از عمر خود را در جبهه و جهاد صرف می‌کند. وی در مدت سه سال زندگی مشترک با همسرش تنها به مدت پنج ماه به‌طور پراکنده با وی زندگی می‌کند و در عملیات «کربلای پنج» تذکره عبور او نیز به امضاء می‌رسد و با روحی شاد و قلبی مطمئن، سفر عشق را آغاز می‌کند و در روز 25 دی ماه 1356 به آرزوی دیرین خود رسید و شهد شهادت را لاجرعه نوشید و به خیل عشاق روی دوست پیوست.

انتهای پیام/2462/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول