اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از دهه فجر صورت گرفت

بهره‌برداری از خط 123 اورژانس اجتماعی در شهرهای سیستان و بلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: در ششمین روز از دهه فجر، از خط 123 اورژانس اجتماعی با شماره سه رقمی سیار آسان که فراگیری آن برا همه مردم به آسانی میسر است بهره‌برداری شد.

بهره‌برداری از خط 123 اورژانس اجتماعی در شهرهای سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، محمدرضا سراوانی پیش از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی خط 123 اورژانس اجتماعی سراوان اظهار داشت: هدف از راه‌اندازی این خط، توسعه شبکه اورژانس اجتماعی و انجام مداخلات تخصصی، مددکاری، روانشناسی، مشاوره‌ای و راهنمایی به‌ منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم در سطح جامعه است.

وی افزود: کودکان و زنان آزار دیده، افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، زوجین متقاضی طلاق، کودکان کار و خیابانی، معتادان، افراد بی‌خانمان فرار از منزل و سایر افرادی که در شرایط حاد و بحرانی بسر می‌برند همچنین می‌توانند از خطرات مشاوره‌ای و راهنمایی این خط بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در 9 ماه امسال 2 هزار نفر تماس گیرنده از خدمات تخصصی خط 123 اورژانس اجتماعی شهرستان زاهدان استفاده کرده‌اند.

سراوانی اولویت تماس گیرندگان را مسائلی از قبیل اعتیاد، اختلالات حاد خانوادگی، خشونت خانگی، کودکان کار و خیابانی و فرار از منزل عنوان کرد و گفت: در چنین مواقعی با اعزام تیم‌های سیار اورژانس اجتماعی، مسئله در محل حل و فصل می‌شود و یا مددجویان برای اقدامات بعدی به مرکز اورژانس اجتماعی فرستاده می‌شوند تا با مداخلات مددکاران و روانشناسی شش ماهه امکان بازگشت به زندگی سالم اجتماعی و توانمندسازی روحی، روانی و اقتصادی برای مددجو فراهم شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های زاهدان، زابل، چابهار، سراوان و ایرانشهر فعال است همچنین 24 مرکز تخصصی حمایت‌های لازم را از گروه‌های هدف به عمل آوردند.

در ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، خط 123 اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های سراوان، زابل، ایرانشهر و چابهار به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/75002/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول