اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه:

بصیرت‌ افزایی راه رسیدن به مقام شهدا است

خبرگزاری فارس: نماینده مقام معظم رهبری در بعثه، بصیرت‌ افزایی را از راه‌های رسیدن به مقام شهدا قلمداد کرد.

بصیرت‌ افزایی راه رسیدن به مقام شهدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌ الاسلام سید حسن پورموسوی در یادواره 114 شهید دانش‌آموز دبیرستان امام خمینی(ره) شهرستان کاشان در حسینیه بیت‌العباس این شهرستان اظهار داشت: هر چند امروز باب شهادت بسته شده اما هنوز باب مقام شهادت مسدود نشده است.

وی افزود: امروز که باب شهادت بسته است برای رسیدن به مقام شهدا می‌توان توجه جدی به اصل خودسازی و تهذیب نفس، تجهیز به سلاح علم و بصیرت ‌افزایی داشت.

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه با اشاره به اینکه گروهی از افرادی که می‌توانند به مقام شهادت برسند اهل ایمان هستند ابراز داشت: شهادت ایمان واقعی به خدا است و اگر امروز جبهه جنگی وجود ندارد چنانچه انسان با ایمانی باشیم می‌توانیم به مقام شهدا نائل شویم.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راه‌های رسیدن به مقام شهدا، خودسازی و تهذیب نفس است، عنوان کرد: خودسازی مهم ترین راه مقابله با این ترفند دشمن است چون امروز دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود ایمان و افکار جوانان ما را نشانه رفته است.

به گفته وی خودسازی در انسان دارای جایگاه رفیعی است که بیش از 90 تا 100 درصد مردم به آن بی‌توجه هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در بعثه، مسلح شدن به سلاح علم را یکی از وظایف دانش‌آموزان در قبال شهدا دانست و با اشاره به اینکه یک دسته از افراد از راه علم به شهادت می‌رسند بیان داشت: جهاد امروز دانش‌آموزان جهاد علمی و فرهنگی و مبارزه با دشمنان از طریق علم و فرهنگ است. 

پورموسوی تصریح کرد: امروز دشمن ایمان مردم، به ویژه اعتقاد جوانان ما را که بیش از نیمی از جمعیت کشور ایران را تشکیل می‌دهند مورد هجوم قرار داده است اما جوانان ما نیز باید با اتکا به ایمان، خود را در برابر هجوم دشمن محافظت کنند تا فردا شرمنده شهدا نباشند.

پورموسوی در ادامه انقلاب اسلامی را ثمره و نتیجه زحمات همه مردم ایران اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و ایمان راسخ و همت والای مردم افتخارآفرین ایران، شهدا و جانبازان و خانواده آنان امروز به عنوان یک انقلاب کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر در دنیا مطرح است.

وی از ایمان، وحدت و رهبری ولایت فقیه به عنوان سه رکن اصلی پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: دشمن با شناختی که از این سه اصل دارد ولایت فقیه را که اساسی‌ترین رکن جمهوری اسلامی است نشانه رفته است.

انتهای پیام/2406/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول