اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطالبه دانشجویان بسیجی گلستان از مسئولان

تکمیل زنجیره خدمت‎رسانی با تلاش دولتمردان محقق می‎شود

خبرگزاری فارس: یکی از دانشجویان بسیجی گلستانی با طرح برخی مسائل و مشکلات موجود در مناطق روستایی خواستار حل موانع از سوی مسئولان شد و گفت: تکمیل زنجیره خدمت‎رسانی با تلاش دولتمردان محقق می‎شود.

تکمیل زنجیره خدمت‎رسانی با تلاش دولتمردان محقق می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهسا مازندارانی صبح امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گرگان، یکی از خصوصیات مهم دانشجوی بیدار را در جامعه اسلامی مطالبه‎گری عنوان کرد و گفت: باید از مسئولیت مدیران در قبال محرومان با اطلاع دقیق و کافی، وظایف و مسئولیت‎ها را مطالبه کرد.

وی حضور دانشجویان را در قالب جهادگران بسیجی در مناطق محروم به عنوان مشاوران جوان مسئولان و بازوان اجرایی در حوزه‎های مختلف مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به رسالتی که مقام معظم رهبری بر دوش قشر جوان خصوصاً دانشجویان گذاشتند همه باید تلاش کنیم تا مشکلات موجود در روستاها مرتفع شود.

ضرورت وجود روحانی ثابت و خانه عالم در 24 روستای گلستان

نماینده دانشجویان گلستان به ارائه مشکلات بخش فرهنگی در روستاها اشاره کرد و بیان داشت: 20 روستا در گلستان از عدم وجود کتابخانه رنج می‎برند که ضرورت ایجاد آن در این مناطق احساس می‎شود.

مازندرانی ضرورت و نیاز شدید به روحانی ثابت و خانه عالم در 24 روستا را از دیگر خواسته‎ها عنوان کرد و افزود: ما در جامعه اسلامی زندگی می‎کنیم اما خانه عالم در برخی روستاها نداریم که اگر برای جوانی شبهه شرعی به وجود آید بتواند با مراجعه به یک روحانی آن را برطرف کند.

وی اضافه کرد: عدم وجود کانون‎های فرهنگی و هنری در 14 روستا، غیراستاندارد بودن مسجد و حتی عدم وجود مسجد در شش روستا، عدم وجود خانه بهداشت در 13 روستا و عدم جمع‌آوری زباله و انباشته شدن آن در 12 روستا مشکلاتی برای مردم به وجود آورده و موجبات شیوع بیماری‎های مختلفی را به همراه می‌آورد که باید در راستای رفع این معضل چاره‎اندیشی شود.

آلودگی آب آشامیدنی در 17 روستای گلستان

نماینده دانشجویان گلستان در خصوص مشکلات روستائیان در بخش بهداشت و درمان تصریح کرد: آلوده بودن آب شرب و محرومیت مردم روستا از آب آشامیدنی سالم در 17 روستا از دیگر معضلاتی است که آلوده شدن آب شرب روستاها را در هنگام بارندگی به وجود می‎آورد و آب برخی از روستاها نیز با تانکر تامین می‎شود.

مازندرانی؛ عدم نصب دستگاه کلرزنی در برخی روستاها و عدم وجود دهیاری در سه روستا را مشکلات مناطق محروم عنوان کرد و گفت: عدم وجود مدرسه ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در هشت روستا باعث ترک تحصیل برخی از  دانش‌آموزان شده است.

وی افزود: حتی دانش‌آموزانی که قصد ادامه تحصیل دارند به خاطر عدم وجود مدرسه باید به روستاهای دوردست بروند که گذر از رودخانه‎های در مسیر راه و طغیان آنان موجب خطراتی خواهد شد و یکی از موانع رضایت خانواده‎ها برای ادامه تحصیل آنها شده است.

6 مدرسه روستایی در گلستان غیراستاندارد است

نماینده دانشجویان گلستان به برخی دیگر از مشکلات مناطق محروم روستایی اشاره کرد و گفت: اجرا نشدن طرح هادی روستایی در دو روستا، غیراستاندارد بودن مدرسه در شش روستا، ضرورت ایجاد غسالخانه در 9 روستا، عدم لوله‎کشی فاضلاب در 9 روستا مشکلاتی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می‎کنند.

مازندرانی در خصوص رفع مشکل بیکاری جوانان روستا پیشنهاد داد: با توجه به اینکه برخی روستاها از وجود چشمه و رودخانه‎های فراوان برخوردارند، اهالی روستا می‎توانند با پرورش ماهی و کشاورزی مشکل بیکاری جوانان را برطرف کنند.

وی افت شدید تحصیلی دانش‎آموزان را به علت کمبود معلم یک ضعف دانست و اظهار داشت: حضور یک معلم در شش پایه تحصیلی "روستای سیجان" و محروم ماندن دانش‎آموزان از حضور معلم در فصل زمستان موجبات افت تحصیلی آن‎ها را فراهم کرده است.

اختصاص بودجه استانی و واگذاری طرح‎های فرهنگی و عمرانی استان به بسیج دانشجویی

نماینده دانشجویان گلستان فقر فرهنگی را از دیگر ضعف‎های مناطق محروم برشمرد و گفت: گسترش فرهنگ غرب با ابزار ماهواره به فقر فرهنگی در مناطق محروم دامن زده است که این مشکل جدی در مناطق محروم محسوب می‎شود.

مازندرانی خواستار در نظر گرفتن بودجه استانی و واگذاری طرح‎های فرهنگی، عمرانی، اجتماعی استان به بسیج دانشجویی در راستای تقویت روحیه خودباوری و آماده‎سازی آنان برای قبول مسئولیت در آینده شد.

وی از همکاری برخی از مسئولان استان که همکاری خوبی با گروه‎های جهادی دانشجویی داشتند تشکر کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان ادارات شهرستان‎ها نیز با توجه به مصوبات استانداری با این ‎ گروه‎های جهادی همکاری نکردند.

این دانشجو در پایان ابراز امیدواری کرد در باقیمانده عمر دولت و با تلاش دولتمردان و مسئولان شاهد تکمیل زنجیره خدمت‌رسانی و انجام پروژه‎های نیمه‎تمام و شروع پروژه‎های کوتاه‌مدت در مناطق محروم روستایی باشیم.

انتهای پیام/2307/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول