اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متکی در همایش تجلی بصیرت ـ 2

راکتورهای اتمی ایران صلح‌آمیز است/ به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم

خبرگزاری فارس: متکی ‌گفت: غربی‌ها می‌خواهند ما انرژی هسته‌ای را تعلیق کنیم ولی باید بدانند فعالیت راکتورهای اتمی ‌ایران صلح‌آمیز است.

راکتورهای اتمی ایران صلح‌آمیز است/ به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، منوچهر متکی صبح امروز در همایش تجلی بصیرت منطقه چاکسر این شهرستان اظهار داشت: عدالت از شعارهای ماندگار و محوری انقلاب اسلامی است که اکسیر عظیمی بوده و بشریت از ابتدا تاکنون به دنبال آن است.

وی افزود: ما در این نظام اسلامی معتقدیم نه باید به افراد دیگر ظلم کنیم و نه زیر بار ظلم رویم که این مهم نیز از مکتب اهل بیت گرفته شده است.

متکی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام که انقلاب آغازین اسلام را به راه انداخت 13 سال تلاش کرد تا الگو بودنش را به مردم منتقل کند، گفت: خداوند پیامبر را الگویی نیک و اسوه‌ای حسنه برای ما قرار داد تا با تأسی از آن به عنوان یک ملت هم‌اکنون الگویی برای دنیا باشیم.

وی با اعلام اینکه نهضت امام خمینی(ره) اقتباسی از نهضت آغازین به زمامت نبی اکرم اسلام است، تصریح کرد: رهبر انقلاب نیز هم‌اکنون به درستی کشور را در مقابل تهدیدات دشمن هدایت می‌کند زیرا دشمن‌شناسی، بصیرت و شناخت طراحی‌های دشمن توسط معظم‌له بی‌نظیر است.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه مؤمن باید هوشیار باشد زیرا حامل در جواهر گرانبهایی است که راهزنان در کمین آن هستند، گفت: حراست از انقلاب بصیرت می‌خواهد و ما هم باید بصیرت‌افزایی داشته باشیم.

وی یادآور شد: غربی‌ها می‌خواهند حکومت سکولار و لائیک داشته باشند و تا حدودی آن را جا انداختند و می‌خواهند الگوی لیبرال دموکراسی آنها برای حکومت فراگیر و جهان‌ شمول شود ولی امام امت این نگاه و طراحی دنیا را بر هم زد و عصبانیت آنها در این است و مهم‌تر از آن نمی‌توانند بگویند مخالف اسلام و حکومت دینی در ایران هستند.

متکی اضافه کرد: آنها می‌گویند حکومت دینی در ایران دموکراتیک نیست، دموکراسی در آن رعایت نمی‌شود، ایران به دنبال سلاح کشتار جمعی است، کشورمان در خاورمیانه با روند صلح مخالف است و حقوق بشر در آن مراعات نمی‌شود ولی می‌دانند اگر بگویند با اسلام و دین مخالفیم با 5/1 میلیارد جمعیت مسلمان جهان طرف هستند.

* ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست

این دیپلمات برجسته کشورمان در اشاره به موضوع انرژی هسته‌ای و مخالفت غربی‌ها با در اختیار گرفتن این انرژی توسط ایران یادآور شد: آنها در مورد این موضوع نیز نمی‌توانند بگویند مخالف انرژی هسته‌ای در ایران هستیم زیرا این انرژی برای تمام کسانی که عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و MPT هستند از حقشان محسوب می‌شود البته هر چند وقت یک بار آن را برای ایران به رسمیت می‌شناسند ولی مدعی این هستند که کشورمان به سمت تولید سلاح هسته‌ای پیش می‌رود.

وی ایران را مخالف تولید سلاح هسته‌ای دانست و افزود: ایران به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست ولی انرژی هسته‌ای را حق مسلم خود می‌داند، برای غنی‌سازی انرژی هسته‌ای می‌خواستیم در ابتدا 5/3 درصد و بعد غنی‌سازی 20 درصد را داشته باشیم که در راکتورهای تهران به این مهم دست یافتیم.

متکی ادامه داد: غربی‌ها می‌خواهند ما انرژی هسته‌ای را تعلیق کنیم ولی باید بدانند فعالیت راکتورهای اتمی ما صلح‌آمیز است و مانند نمونه راکتور تهران برای شیمی داروها فعال بوده و حدود دو سال است که سوخت آن را نیز خودمان تولید می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسل جوان باید بداند در سیاست خارجی و دیپلماسی به دنبال لجبازی نیستیم بلکه حرف‌های ما منطقی بوده و در چارچوب قابل دفاع گام برمی‌داریم، گفت: مشکل استکبار جهانی و دشمنان ما انرژی هسته‌ای هم نیست بلکه آنها با دین اسلام و حکومت دینی و اسلامی مشکل دارند ولی نمی‌توانند آن را بیان کنند.

انتهای پیام/‌86012/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول