اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال احمر کرمان خبر داد

افزایش 100 درصدی پایگاه‌های امداد جاده‌ای در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به 1991 مجروح در پاییز خبر داد و گفت: تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای در این خطه 100 درصد افزایش یافته است.

افزایش 100 درصدی پایگاه‌های امداد جاده‌ای در کرمان

کاووس محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با توجه به وسعت کرمان رشد 100 درصدی پایگاه‌های امداد جاده‌ای در دستور کار قرار گرفت و تعداد پایگاه‌ها از هشت مورد به 17 پایگاه افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: مجوز راه‌اندازی پنج پایگاه جاده‌ای در استان کرمان دریافت شده که این پایگاه‌ها تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

محمودی گفت: تعداد پایگاه‌های امداد جاده‌ای کرمان باید به بیش از 30 مورد افزایش یابد تا بتوان نیازهای استان کرمان را برطرف کرد.

محمودی ابراز داشت: استان کرمان 18 گسل فعال دارد که فعالیت این گسل‌ها در بعضی مناطق افزایش یافته است و نیاز به برنامه‌ریزی مدون برای کاهش خسارت در هنگام زلزله داریم.

وی با اشاره به زلزله 5.5 ریشتری زهان و تلفات انسانی و مالی این حادثه عنوان کرد: در زلزله‌های اخیر کرمان که شدت آنها به اندازه زلزله زهان بود، خسارت مالی و انسانی نداشتیم، زیرا ساخت و سازهای خوبی در این خطه انجام شده است.

این مسئول از حضور نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمان در کمترین زمان ممکن در محل مرکز زلزله‌های اخیر کرمان خبر داد و ابراز داشت: این نیروها در ز‌مانی کمتر از 15 دقیقه در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند.

محمودی با اشاره به اینکه طرح امکان‌سنجی وضعیت موجود در زمان حادثه برای نخستین بار در در کشور طی سال 88 در کرمان آغاز شد، گفت: این طرح دارای 100 لایه اطلاعاتی است و در زمان کمتر از پنج دقیقه می‌توان میزان خسارت حوادث را برآورد کرد.

وی اطلاع‌رسانی در زمان حادثه را مهم خواند و تصریح کرد: گاهی حادثه‌ای روی می‌داد که خبر آن با تاخیر به ما می‌رسید که با راه‌اندازی خط تماس 147 با عنوان ندای امداد مردم حوادث را به هلال‌احمر اطلاع می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: کرمان جزو چهار استانی است که در سال 87 پایگاه امداد هوایی را راه‌اندازی کردند و در حال حاضر یک دستگاه بالگرد و آشیانه داریم و منطقه جنوب‌شرق را پوشش می‌دهیم.

محمودی با بیان اینکه تیم پروازی امداد کرمان در کوتاه‌ترین زمان امدادرسانی را انجام می‌دهد، گفت: این تیم در زلزله‌ها و حوادث جاده‌ای هم ورود می‌کند.

وی ابراز داشت: جمعیت هلال احمر استان کرمان دارای چهار قلاده سگ زنده‌یاب است که آموزش این سگ‌ها به روز است و یک نیروی تخصصی مسئول نگهداری هر کدام از این سگ‌ها است.

محمودی از انجام 388 مورد عملیات امدادی طی سه ماهه پاییز در استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: این میزان عملیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد را نشان می‌دهد که افزایش نیروهای جاده‌ای از علت‌ها مهم رشد این عملیات‌ها است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هزار و 500 نیروی امدادگر در حوادث پاییز حضور پیدا کردند، بیان کرد: 550 مورد وقوع حوادث طی این مدت گزارش شد که امدادگران در این حوادث به هزار و 991 نفر مجروح امدادرسانی کرده‌اند.

انتهای پیام/80019/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول