اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد کاشمر خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه بین فرماندهی انتظامی و کمیته امداد کاشمر

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد کاشمر از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با فرماندهی انتظامی این شهرستان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

انعقاد تفاهم‌نامه بین فرماندهی انتظامی و کمیته امداد کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، سید سعید عبدالله‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد هماهنگی و تعامل با نیروی انتظامی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به‌ویژه پیشگیری از جرم سبب انعقاد این تفاهم‌نامه شده است.

وی افزود: نظام جامع خانواده به صورت یک فرآیند مبتنی بر اصول علمی و تخصصی طراحی و در شهرستان کاشمر اجرا می‌شود که در این راستا نیروی انتظامی نقش مؤثری را در کمیته امداد و اجرایی شدن این طرح می‌تواند ایفا کند.

مدیر کمیته امداد کاشمر با اشاره به آسیب‌های قشر مددجو گفت: آسیب‌های شناسایی شده در بین مددجویان تحت پوشش این اداره به ترتیب شامل طلاق، اعتیاد، بیکاری، بزهکاری و استفاده از فضاهای مجازی آلوده مانند ماهواره‌ها است که امیدواریم با تعامل، همکاری متقابل و اجرای تفاهم‌نامه مورد نظر و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی کاشمر این معضلات در جامعه کاهش یابد.

در ادامه محمود شیخی‌نژاد فرماندهی نیروی انتظامی کاشمر، همکاری نیروی انتظامی و کمیته امداد را که جمعیت هدف زیادی در خود دارد، امری مهم برشمرد و گفت: کارشناسان نیروی انتظامی با بررسی آمار جرم و بزهکاری به این نتیجه رسیدند که اگر بسیج مردمی در دل کار نیروی انتظامی باشد، بسیاری از جرائم و بزهکاری‌ها نیز مهار می‌شود.

شیخی‌نژاد افزود: حضور مردمی و همکاری با نیروی انتظامی در حال حاضر با طرح پلیس محله در بین مقامات بومی محلات و روستاها در حال انجام است که این امر توانسته نقش بسزایی در ارتقای امنیت داشته باشد.

وی آموزش را یکی از خلأهای مهم فرهنگی در نظام و سیستم امنیتی اجتماعی دانست و تصریح کرد: با وجود مسائلی مانند ورود ماهواره‌ در بین خانواده‌ها، برخورد قهرآمیز و ممنوعیت مطلق با این مسئله به لحاظ موضوعات روحی و روانی امکان‌پذیر نیست.

شیخی‌نژاد با بیان اینکه در بروز ناهنجاری‌های اجتماعی، مدیران شهرستان و مردم مسئول هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به ترویج عرفان‌های کاذب و جعلی در سطح شهرستان که باید ریشه‌یابی شود، کار و برخورد فرهنگی با تهاجم فرهنگی تنها راه مقابله با این امور است و این اداره به دلیل داشتن مددجویان تحت پوشش زیاد به عنوان یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر می‌تواند مفید واقع شود.

انتهای پیام/70003/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول