اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

افتتاح 16 پروژه دستاورد دولت نهم و دهم در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از بهره‌برداری تعداد 16 پروژه با اعتبار 66 هزار و 641 میلیون ریال از ابتدای دولت نهم تاکنون در این استان خبر داد.

افتتاح 16 پروژه دستاورد دولت نهم و دهم در خراسان‌جنوبی

حسین خوشایند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار  کرد: احداث ساختمان اداره کل، سنجش و سوله کارگاهی مکانیک در بیرجند، احداث مرکز دو منظوره خضری و دشت بیاض، سلف و خوابگاه قاین، احداث مرکز خواهران، ساختمان اداری، سلف، خوابگاه و سوله کارگاهی نهبندان از جمله این پروژه‌ها است.

وی ادامه داد: احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برادران سربیشه، احداث سوله کارگاهی، ساختمان سلف و کارگاه، احداث مرکز خواهران و برادران شهید رادمرد فردوس، احداث مرکز دو منظوره سرایان، احداث مرکز دو منظوره بشرویه و احداث مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوسف از دیگر این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

بهره‌برداری از مرکز برق و الکترونیک بیرجند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی به پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر امسال اشاره کرد و یادآور شد: مرکز برق و الکترونیک فنی و حرفه ای بیرجند با یک‌هزار و 950 متر مربع مساحت شامل سوله کارگاهی، ساختمان اداری، آموزشی، سرایداری، نگهبانی و 3 هزار متر مربع محوطه سازی جزء پروژه‌های دهه فجر بوده است.

خوشایند تصریح کرد: اعتبار عمرانی هزینه شده برای این پروژه 8 میلیارد و 650 میلیون ریال بوده است که برای 42 هزار و 684 خانوار اشتغال ایجاد کرده است.

انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های آموزش فنی و حرفه‌ای با سایر کشورها

وی گفت: این سازمان به منظور ارتقای سطح آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تا سطح استانداردهای جهانی، «راهبرد حضور مؤثر در عرصه‌های بین‌المللی» را در سند راهبردی مهارت و فناوری خود تدوین و برنامه‌های عملیاتی را برای اجرایی کردن آن طرح‌ریزی کرده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی افزود: انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بین ایران و کشورهای کره جنوبی، ایتالیا، تانزانیا، الجزائر، افغانستان و اقلیم کردستان عراق از جمله این اقدامات است.

خوشایند به مفاد مندرج در یادداشت تفاهم در کشورهای حوزه قاره آفریقایی، آسیایی (کشورهای همسایه) اشاره کرد و ادامه داد: آموزش مربی به صورت رفت و برگشت در ایران و کشور مقصد برحسب اعلام نیاز کشور هدف، طراحی استانداردها و منابع آموزشی و ارائه خدمات مشاوره‌ای در طراحی و تدوین نظام آموزش مهارتی از جمله این مفاد محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای توسعه و بهبود آموزش‌های مهارتی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اقدام به تدوین الگوهای آموزشی جدید کرده که این الگوها در بخش آموزش‌های دولتی شامل مشاغل خانگی، آموزش‌های مجازی و شبیه‌سازی، الگوی آموزش بازار محور، آموزش، تولید، بازاریابی و فروش، آموزش به روش استاد شاگردی نوین و دوره‌های تکمیلی بین سطوح تحصیلی است. 

جوامع هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تحقق عدالت اجتماعی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی به جوامع هدف سازمان اشاره کرد و گفت: زنان سرپرست خانواده، دختران و زنان خود سرپرست، زندانیان، معتادان، افراد بی بضاعت زیر پوشش ارگان‌های دولتی، افراد بی بضاعت زیر پوشش NGOها (سازمان‌های مردم نهاد)، کودکان خیابانی و کار از جمله جامعه هدف این سازمان هستند.

انتهای پیام/69011/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول