اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی خبر داد

تحقق 32 درصدی تعهد آموزش‌های استاد شاگردی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی میزان تعهد آموزش‌های نظام استاد شاگردی استان در شش ماهه دوم امسال را ساماندهی یک‌هزار و 151 نفر دانست و گفت: تاکنون 32 درصد از تعهدات آموزش‌های استاد شاگردی محقق شده است.

تحقق 32 درصدی تعهد آموزش‌های استاد شاگردی خراسان‌جنوبی

حسن خوشایند امروز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به نظام استاد شاگردی اظهار کرد: یکی از شیوه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای است که با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار مطابق با فناوری‌های روز و همچنین استمرار و تثبیت مشاغل موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خانگی و سنتی با استفاده از ظرفیت‌های بخش غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی و در اجرای سیاست‌های کلی اشتغال بسیار مهم است.

وی ادامه داد: نظام استاد شاگردی در راستای اجرایی کردن سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان فنی و حرفه ای کشور برای توسعه الگوهای آموزشی و الهام از فرمایشات رهبری که سال جاری را به عنوان سال تولید ملی‌، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری کردند، اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی، کسب تجربه و آشنایی با محیط کسب و کار واقعی و آماده‌سازی شاگرد برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای معطوف به نیاز بازار کار و ایجاد انگیزه و ارتقای خودباوری شاگرد با مشاهده محیط کار واقعی را از مهم‌ترین اهداف نظام استاد شاگردی دانست.

خوشایند تصریح کرد: هماهنگ کردن آموزش‌های مهارتی و به روز کردن استانداردهای آموزشی با تحولات فنی بازار کار و حرکت به سمت برقراری عدالت در آموزش‌های مهارتی در مناطقی که امکان ایجاد مراکز آموزشی مقدور نیست از دیگر اهداف نظام استاد شاگردی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه تعهد استان در راستای نظام استاد شاگردی در شش ماهه دوم سال جاری ساماندهی یک‌هزار و 151 نفر است، افزود: با گذشت دو ماه یعنی تا پایان آبان‌ماه امسال 364 نفر در دوره‌های آموزشی نظام شاگردی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند که این تعداد افراد آموزش دیده نشان از تحقق 32 درصدی تعهد آموزش نظام استاد شاگردی استان را دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به آموزش‌های صنعت ساختمان اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و 406 نفر در آزمون‌های صنعت ساختمان شرکت کردند که از این تعداد 720 نفر قبول شده و گواهینامه مهارت را دریافت کردند.

خوشایند با بیان اینکه در 9 ماهه امسال در زمینه آزمون‌های ادواری سه مرحله آزمون برگزار شده است، گفت: یک‌هزار و 570 نفر در آزمون شرکت و از این تعداد 699 نفر قبول و موفق به کسب گواهینامه مهارت شدند.

وی از شرکت 16 هزار و 631 نفر در آزمون‌های کتبی فنی و حرفه‌ای در 9 ماهه امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 10 هزار و 743 نفر قبول شدند و گواهینامه مهارت دریافت کردند.

انتهای پیام/69003/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول