اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی:

10 هزار هنرآموز در خراسان‌جنوبی گواهینامه مهارت دریافت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 16 هزار و 631 نفر در آزمون‌های کتبی این مجموعه شرکت کرده که 10 هزار و 743 نفر موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده‌اند.

10 هزار هنرآموز در خراسان‌جنوبی گواهینامه مهارت دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوشایند ظهر امروز در بازدید جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی از مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: تعهد آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در سال جاری یک‌میلیون و 937 هزار و 895 نفر ساعت است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون یک‌میلیون و 731 هزار و 317 نفر ساعت تعهد در استان انجام شده است.

*آموزش فنی و حرفه‌ای به 60 تبعه افغانی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از آموزش 60 تبعه افغانی طی سال جاری در این استان خبر داد و تصریح کرد: امسال فنی و حرفه‌‌ای استان بیش از تعهد خود اتباع افغانی را در استان آموزش داده است.

خوشایند به راه‌اندازی مرکز آموزش  فنی و حرفه‌ای در استان فراه افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا آموزش مربی افغانی و یا اعزام مربی از خراسان‌جنوبی به افغانستان برای این مجموعه تکلیف شده که این امر در دست بررسی است.

وی یادآور شد: در حال حاضر 250 حرفه در 110 کارگاه آموزشی استان آموزش داده می‌شود و یکی از برنامه‌های شاخص فنی و حرفه‌ای در حال حاضر طرح استاد شاگردی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه برای فنی و حرفه‌ای استان 725 نفر اشتغال در سال جاری تعهد شده است، افزود: در مشاغل خانگی تاکنون 574 نفر برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شده‌اند.

خوشایند از بازدید عمومی از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در هفته جاری خبر داد و یادآور شد: مردم تا 17 آذرماه فرصت دارند از کارگاه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای آگاهی بیشتر با این آموزش‌ها بازدید کنند.

انتهای پیام/69002/ی/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول