اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

آمریکا همچنان در محاسبات خود اشتباه می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: آمریکا همچنان در محاسبات خود دچار اشتباه و خطا می‌شود، چراکه مردم انقلابی ایران اسلامی را به خوبی نشناخته است.

آمریکا همچنان در محاسبات خود اشتباه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی عصر امروز در یادمان شهدای عملیات والفجر هشت و در جمع راهیان نور دانش‌آموزی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: ملت ما در عرصه‌های مختلف امتحان پس داده و سربلند از همه این امتحانات دشمن را ناکام گذاشته و این استکبار جهانی است که در تمام صحنه‌ها مات و مبهوت مانده است.

وی با یادآوری اینکه نمونه‌ای از این پشتیبانی و حضور در صحنه را در عرصه راهپیمایی 22 بهمن امسال شاهد بودیم، ادامه داد: آنها نمی‌دانستند که مردم ایران مثل همیشه به صحنه می‌آیند و با حداقل امکانات و داشته‌های خود اما با تکیه بر قدرت ایمان در برابر ماشین رسانه‌ای و تبلیغاتی نظام‌های سلطه می‌ایستند و توطئه‌های آنها را نقش بر آب می‌کنند.

دشتی خاطرنشان کرد: جلوه‌های زیبایی از ایثار و از جان گذشتگی را فرزندان این ملت در جنگ هشت ساله خلق کردند و دنیا را با این حماسه کم‌نظیر خود بیدار کردند.

این مسئول به حرکت خوب راهیان نور به عنوان بهترین وسیله برای جهاد و ایثار در جامعه یاد کرد.

وی در ادامه با تشریح زمینه شروع جنگ تحمیلی تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم در سایه حاکمیت نظام دو قطبی در جهان، رقابت بین دو ابرقدرت وقت در قالب جنگ سرد رخ داد و اختلاف آنها بر سر میزان منافع بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اضافه کرد: دکترای تنش‌زدایی و پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای بین دو ابرقدرت بیانگر طینت هرچه آشکارتر نظام دو قطبی به جنگ‌افروزی و سلطه‌جویی بود.

دشتی افزود: درگیری بین دو ابرقدرت بسیار محدود و عمدتاً منطقه‌ای بود و در مناطق دور از مرزهای آن دو کشور روی می‌داد، به این ترتیب آنها بر سرزمین ملت و کشورها حاکم بودند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس یادآور شد: آمریکایی‌ها برای حفظ منافع خود در منطقه نیاز به دوستان قوی داشتند که این منطقه هم نزدیک به شوروی سابق باشد و هم از لحاظ موقعیت استراتژیک حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی متذکر شد:‌ در همین راستا کشور ایران را برای رسیدن به اهداف بلندمدت خویش انتخاب کرده بودند و در چنین دورانی پدیده‌ای به نام انقلاب اسلامی در اطلس جغرافیایی جهان به وقوع پیوست که خارج از قواعد بازی در نظام بین‌المللی بود.

دشتی ابراز داشت: انقلابی که به میزان زیادی قدرت ملت‌ها را در تغییر سرنوشت و حاکمیت سیاسی خویش مسلط کرد و ناتوانی ابرقدرت‌ها را در مهار بحران‌ها اثبات کرد، به طوری که این مسئله برای آمریکایی‌ها غیرقابل تصور و باور بود.

وی اذعان داشت: آنها در اول تصورشان این بود که با راه‌های آسان و کم هزینه می‌توانند، ماهیت انقلاب اسلامی را تغییر دهند، اما پس از تسخیر لانه جاسوسی، امیدهای ساده‌‌لوحانه آمریکایی‌ها بر باد رفت.

دشتی بیان داشت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی، رفتار آمریکا با ایران تغییر کرد که حاصل این تغییرات تحمیل جنگ علیه ایران بود.

وی گفت:‌ فرماندهان دوران دفاع مقدس پس از عملیات بدر در سال 63 دنبال منطقه‌ای بودند که در اصطلاح نظامی، این منطقه مسلح نباشد، بنابراین منطقه آبادان و اروندکنار را برای عملیات انتخاب کردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: رزمندگان اسلام بعد از عملیات والفجر هشت، چندین عملیات انحرافی در جبهه جنوب انجام دادند و دشمن بیشتر تمرکزش به مناطق تک فریب بود که ناگهان عملیات والفجر هشت در بهمن‌ماه سال 64 در حین ناباوری کارشناسان نظامی دنیا در منطقه اروندکنار و با عبور از این رودخانه آغاز شد.

دشتی اظهار داشت: رزمندگان اسلام با 85 روز نبرد سنگین و طاقت‌فرسا حدود 50 هزار نفر از نیروهای بعثی را به هلاکت رسانده و یا زخمی کردند و 940 کیلومتر از خاک عراق را نیز به تصرف خود در آوردند.

وی یادآور شد: تنها راه ارتباطی عراق با خلیج فارس با مستقر شدن نیروهای ایرانی در سواحل شمالی خور عبدالله قطع شد.

دشتی در پایان ابراز داشت: ‌امروز با گذشت نزدیک به سه دهه از عملیات والفجر هشت و عبور رزمندگان اسلام از رودخانه پرخروش اروند، کارشناسان نظامی دنیا زوایای مختلف عملیات را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

انتهای پیام/62003/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول