اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مجلس مطرح شد

مخالفت نماینده دشتستان با بررسی دوفوریتی طرح آلودگی هوای کلان‌شهرها

خبرگزاری فارس: نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بررسی دوفوریتی طرح آلودگی هوای کلان‌شهرها مخالفت کرد.

مخالفت نماینده دشتستان با بررسی دوفوریتی طرح آلودگی هوای کلان‌شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد در نشست بررسی طرح کاهش آلودگی هوا در مجلس با اشاره به فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب و نطق رئیس مجلس اظهار داشت: ضمن عرض تشکر از رئیس مجلس در اتخاذ مواضع بسیار خوب مبنی بر التزام همه نمایندگان و دفاع از فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای، ما هم اعلام می‌کنیم که همیشه نگاهمان به سرانگشتان حضرت آقا بوده و هر مطلبی که ایشان بفرمایند با دل و جان می‌پذیریم؛ از او به یک اشاره از ما به سر دویدن.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از هیئت رئیسه در ارتباط با عدم اعلام وصول طرح‌هایی که پیش از این در مورد آلودگی هوا و مشکلات مردم محروم ارائه داده بودیم، گلایه داریم و اکنون مشاهده می‌کنیم که طرح‌هایی که در اولویت نیستند، اعلام وصول شده‌اند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: سئوال ما از طراحان این طرح که آن را به صورت دوفوریتی پیشنهاد کرده‌اند، این است که چرا فقط کلان‌شهرها مدنظر قرار گرفته و مشکلات دیگر ناشی از آلودگی هوا دیده نشده است؟

موسوی‌نژاد تصریح کرد: در مناطق جنوب و غرب و برخی استان‌های مرکزی ریزگردها و آلودگی‌های شدیدی به وجود می‌آید که بیماری و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه ریزگردها آغشته به مواد شیمیایی هستند که در زمان جنگ به ‌وجود آمده است و تبعات بسیار منفی و خطرناکی برای مردم دارد، افزود: آلودگی هوا فقط ناشی از خودروها و صنایع و مخصوص شهرهای بزرگ نیست و این دیدگاه نوعی تبعیض و بی‌عدالتی است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس ابراز داشت: روزهایی که آلودگی هوا در مناطق جنوبی موجب می‌شد، مردم نتوانند فاصله دو متری خود را ببینند، برای تعطیل کردن مدارس سخت‌گیری‌هایی انجام می‌شد، اما وقتی در برخی از کلان‌شهرها این اتفاق می‌افتاد، بلافاصله همه مراکز را تعطیل می‌کردند و به مقابله و برنامه‌ریزی برمی‌خواستند.

وی عنوان کرد: سئوال این است که چرا برای سایر مناطق این کارها را انجام نمی‌دهند و شهرها و استان‌های جنوبی و غربی در این طرح دیده نشده‌اند؟

نماینده دشتستان در مجلس اضافه کرد: در کلان‌شهرها به دلیل برخورداری، امکانات و وجود منابع درآمدی، کنترل آلودگی هوا آسان‌تر از مناطق محروم است و اگر قرار باشد حمایتی صورت گیرد، قطعاً استان‌های محروم اولویت بیشتری دارند.

این مسئول یادآور شد: کنترل آلودگی در کلان‌شهرها کار سختی نیست، اما به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها بین مسئولان و دستگاه‌ها، لجاجت‌ها، عدم هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی و نبود مدیریت واحد این کار به درستی انجام نشده است.

موسوی‌نژاد، مجلس را محلی برای وضع قوانین حکیمانه و در رفع مشکلات و تبعیض‌های جامعه عنوان کرد و گفت: ما در مقابل هر یک از تصمیم‌هایمان در روز قیامت باید پاسخگو باشیم و نباید قوانینی را به تصویب برسانیم که در آن تبعیض و بی‌عدالتی وجود داشته باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این طرح یک جانبه و غیرجامع است و اگر بخواهیم جامع‌نگری کنیم باید همه مؤلفه‌های ایجاد آلودگی هوا را دیده و تصمیم جدی و واحدی بگیریم که برای همه مناطق کشور کارآیی و منفعت داشته باشد.

انتهای پیام/2451/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول