اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گلستان خبر داد

بهره‎مندی بیش از 51 هزار خانوار گلستانی از خدمات کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد گلستان گفت: 51 هزار و 824 خانوار گلستانی به طور دائم از خدمات کمیته امداد امام خمینی استان استفاده می‎کنند.

بهره‎مندی بیش از 51 هزار خانوار گلستانی از خدمات کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباس حاجی‎اکبری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با تبریک ولادت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: در حال حاضر 100 هزار و 626 گلستانی از خدمات کمیته امداد امام خمینی بهره‎مند هستند.

وی بیان داشت: 5 هزار و 220 نفر از افراد تحت پوشش نیز از مزایای تک و چند خدمتی استفاده می‎کنند.

52.5 درصد گلستانی‎ها به علت فوت سرپرست خانوار تحت‎پوشش کمیته امداد قرار گرفتند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان افزود: دو مذهب بزرگ تشیع و اهل سنت در گلستان وجود دارد که 63 درصد از خانواده‎های تحت‎پوشش شیعه و 37 درصد خانواده‎های تحت ‎پوشش از خواهران و برادران اهل سنت هستند.

حاجی‎اکبری در خصوص دلایل تحت ‎پوشش قرار گرفتن خانواده‎ها به این نهاد ادامه داد: کسانی که به علت فوت سرپرست خانوار تحت‎ پوشش کمیته امداد قرار گرفتند حدود 27 هزار و 257 نفر و چیزی بالغ بر 52.5 درصد را تشکیل می‎دهد.

این مسئول افزود: افراد از کارافتاده به خاطر کهولت سن نیز زیرپوشش این نهاد قرار می‎گیرند که بالغ بر 15 هزار و 389 خانوار با 29.6 درصد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان یادآور شد: تعداد یک‎هزار و 816 خانوار یعنی 3.5 درصد نیز به علت سربازی و زندان رفتن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد بهره‎مند می‎شوند.

حاجی‎اکبری عنوان کرد: تعداد 4 هزار و 143 خانوار نیز از بانوانی هستند که به علت طلاق زیرپوشش کمیته امداد امام هستند که 7.9 درصد را شامل می‎شوند.

وی ابراز داشت: 3 هزار و 223 خانوار در قالب 6.5 درصد به عنوان سایر تحت‌ پوشش کمیته امداد امام و از خانواده‎های متارکه، بدسرپرست و معلول هستند.

کمیته امداد مستقیماً زیرنظر مقام معظم رهبری هدایت می‎شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان در خصوص ابعاد خانوارهای تحت‎ پوشش این نهاد بیان داشت: تعداد 23 هزار و 969 خانوار یک‎نفره، 15 هزار و 217 خانوار دو نفره، 7 هزار و 218 خانوار سه نفره، 3 هزار و 436 خانوار چهار نفره و یک‎هزار و 984 خانوار پنج نفره زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی هستند.

حاجی‎اکبری با بیان اینکه کمیته امداد امام یک موسس غیردولتی و غیرانتفاعی است عنوان کرد: این نهاد مستقیماً زیرنظر مقام معظم رهبری هدایت می‎شود و یکی از نهادهایی است که علاوه بر فعالیت در داخل کشور شعباتی نیز در کشورهای افغانستان، لبنان، تاجیکستان و مجموعه جزایر کمور دارد.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول