اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش 25 درصدی پایگاه‌های امداد و نجات خراسان‌رضوی در نوروز 92

خبرگزاری فارس:مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی گفت: در ایام نوروز 92 پایگاه‌های امداد و نجات خراسان‌رضوی 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و 690 امدادگر و 37 آمبولانس برای خدمت‌رسانی در این ایام فعالیت می‌کنند.

افزایش 25 درصدی پایگاه‌های امداد و نجات خراسان‌رضوی در نوروز 92

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا پورساداتی ظهر امروز در شورای هماهنگی ستاد دائمی تسهیلات زائران در استانداری خراسان‌رضوی اظهار کرد: هلال احمر برای ایجاد امنیت و حضور به موقع عوامل امدادی و خدماتی به زائران؛ طرح راهنمای مسافران نوروزی را اجرا می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: در این راستا پایگاه‌های امداد و نجات خراسان‌رضوی 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و 690 امدادگر و 37 آمبولانس و یک بالگرد برای خدمت‌رسانی در این ایام فعالیت می‌کنند.

پورساداتی تصریح کرد: در طرح راهنمای نوروزی افزایش 30 درصدی پایگاه‌ها را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم که بر این اساس 46 پایگاه در مبادی ورودی و خروجی استان فعال هستند و یک‌هزار و 860 نفر از جوانان داوطلب هلال احمر در آن فعالیت می‌کنند.

وی  با بیان اینکه فقط یک بالگرد امداد هوایی در خراسان‌رضوی وجود دارد؛ خاطر نشان کرد: نیازمند یک بالگرد جدید هستیم تا در صورت بروز حادثه احتمالی بتوانیم عملیات امداد و نجات را سریع‌تر انجام دهیم.

در ادامه محمود شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه حوزه بهداشت و درمان تعطیلی ندارد در ایام نوروز نیز برنامه‌ریزی شده تا متخصصان در نوبت صبح در بیمارستان حضور داشته باشند و مراکز بهداشتی نیز در این ایام فعال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: سال گذشته 4 هزار و 800 تولد و هشت هزار عمل جراحی در ایام نوروز انجام شد که نشان‌دهنده فعال بودن امور درمانی است.

شبستری خاطر نشان کرد: امسال نیز در ایام نوروز خدمات سرپایی، درمانگاه‌های شبانه‌روزی، فعالیت‌های پیش‌بیمارستانی و اورژانس 115 و اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات به مردم و زائران در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این ایام 41 داروخانه فعال هستند و بازدید کارشناسان نیز انجام می‌شود.

در ادامه این مراسم رضا سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اظهار کرد: با توجه به استفاده برخی از زائران از اماکن طبخ غذایی سال گذشته 21 هزار بازدید توسط کارشناسان از این اماکن انجام شد که 26 مورد آنها به خاطر رعایت نکردن بهداشت بسته شدند.

وی یادآور شد: 47 تیم نظارتی آماده رسیدگی به شکایت‌های مردم را دارند و مردم می‌توانند با تماس با شماره 1490 شکایت خود را بیان کنند.

انتهای پیام/70022/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول