اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل خبر داد

رتبه 11 اردبیل در تعهدات و پرداختی اشتغال/پرونده خود اشتغالی بسته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ انجام تعهدات اشتغال و تسهیلات پرداختی در ارزیابی نه ماهه کشوری رتبه یازدهم را به دست آورده است.

رتبه 11 اردبیل در تعهدات و پرداختی اشتغال/پرونده خود اشتغالی بسته نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری در جلسه شورای اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: ما از لحاظ صدور مجوز مشاغل خانگی و پرداخت تسهیلات با میانگین پرداختی دو ساله رتبه 14 کشوری را به دست آوردیم.

وی رتبه پنجمی اردبیل در بین استان‌‌های کشور در کسب و کار خرد و خود اشتغالی را یادآور شد و افزود: استان اردبیل در سطح اشتغال در سامانه رصد رتبه هشتم کشوری و در اجرای طرح‌های کار‌ورزی رتبه چهاردهم کشوری را دارد.

وی به رتبه 21 اردبیل در فعال بودن شرکت‌های کارآفرینی اشاره کرد و گفت: استان اردبیل در سطح کشور از لحاظ پرداخت تسهیلات بنگاه‌های زودبازده رتبه 16 را دارد و در جذب مقرری‌بگیران نیز رتبه نهم کشوری را داریم.

این مسئول بیان داشت: در تلاش هستیم آخرین ارزیابی کشوری را در این زمینه به دست آوریم تا بتوانیم رتبه‌بندی کشوری را از لحاظ اشتغال و کارآفرینی به اطلاع مردم برسانیم که به نظر می‌رسد این رتبه‌ها در سه ماه اخیر ارتقا یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل به چند بند از مصوبات مهم شورای عالی اشتغال کشور ابلاغی از سوی معاون رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: مدیران بانک‌های عامل موظف شدند تا روز پایان سال در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی خود اشتغالی و کسب و کار خرد پر تلاش و پر توان حاضر شوند.

منوری اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد بانک مرکزی خط جدید اعتباری را در حمایت از توسعه مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کسب و کار خرد از طریق بانک‌های عامل ایجاد کرده تا در این زمینه پرداختی‌ها به شکل مطلوب ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر کارگروه اشتغال استان اردبیل بیان داشت: با تاکید دولت خدمتگزار قرار شده است پروانه متقاضیان اشتغال دستگاه‌های حمایتی با اولویت مشاغل خانگی، خود اشتغالی و کسب و کار خرد توسط بانک‌های عامل تا پایان سال پذیرفته شود.

این مسئول در پایان ابراز داشت: در این بخشنامه‌ها تاکید شده اگر بانک‌های عامل نتوانند سقف تسهیلات پرداختی خود را به شکل کامل انجام دهند باید رویه پرداختی خود را در سال 92 آن هم از آغازین روزها ادامه دهند تا زمینه سرگردانی متقاضیان اشتغال فراهم نیاید.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول