اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منصوری لاریجانی:

ریشه 70 درصد مشکلات اقتصادی زیاده‌خواهی است

خبرگزاری فارس: مدیر موسسه حکمت علوی با اشاره به اینکه 70 درصد مسائل اقتصادی از زیاده‌خواهی است، گفت: ریشه مشکلات جامعه در دین‌شویی است.

ریشه 70 درصد مشکلات اقتصادی زیاده‌خواهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، اسماعیل منصوری‌لاریجانی صبح امروز در نخستین یادواره شهدای مدرسه راهنمایی دخترانه شاهد این شهرستان در حسینیه لاله‌های زهرایی اظهار داشت: شهدا از بهترین بندگان خداوند هستند که مهر عبودیت از سوی خدا بر قلب‌هایشان کوبیده شده است.

وی افزود: اگر ندای درون شهدا نبود آنها نمی‌توانستند به جبهه‌هایی که از هر سو بی‌رحمانه آتش دشمن بر سر ما می‌ریخت، اعزام شوند.

منصوری‌لاریجانی شهدا را بهترین مربیان در عصر حاضر دانست که خداوند برای رسیدن به کمال و سعادت در اختیار ما قرار داده است.

مدیر موسسه حکمت علوی با بیان اینکه قلبی که به سوی کبر، دنیاپرستی، خودخواهی و گناه پیش می‌رود و به نوعی به مزبله شیطان تبدیل شده است نمی‌تواند شهدا را در خود جای دهد، ادامه داد: باید به گونه‌ای نفس را تربیت کنیم که شهدا خود مهر عبودیت بر قلب‌هایمان بکوبند.

وی با اشاره به اینکه باید نفس را هر شب زیر سئوال ببریم که برای آخرت‌مان چه چیزی فرستاده است، تصریح کرد: در برخی از مواقع در حق شهدا خیانت می‌کنیم.

به گفته منصوری‌لاریجانی، اگر پا در رکاب شهدا می‌گذاریم باید با نیت خالص و پاک باشد زیرا در غیر این صورت مشکل‌آفرین خواهد بود.

این محقق، مؤلف و اندیشمند در حوزه جنگ تحمیلی بیان داشت: ثابت‌قدم بودن در راه شهدا باید در همه حال اثبات شود و گفتمان ما با آرمان، اهداف و اندیشه‌هایشان مطابقت داشته باشد.

منصوری‌لاریجانی با تاکید اینکه سخت‌ترین عقبه فردای قیامت همین شهدا هستند، گفت: نفس را باید به گونه‌ای تربیت کنیم که به قله عبودیت برسد نه در پست‌ترین مرتبه جا خوش کند.

مدیر موسسه حکمت علوی با اشاره به اینکه در اقتصاد دنیا قاعده‌ای به عنوان پولشویی مطرح است که در آن پول را در مسیر غیرقانونی و ناصحیح به گردش در می‌آورند تا به سود کلان دست پیدا کنند، اضافه کرد: امروزه در جامعه ما بسیار خون‌شویی، دین‌شویی و ارزش‌شویی رواج یافته و همه انسان‌ها می‌خواهند با استفاده از آن به منافع دنیا برسند که این حرکت بزرگ‌ترین خیانت به شهدا است.

منصوری‌لاریجانی عنوان کرد: هم‌اکنون نه‌ تنها خبری از دین نیست بلکه در برخی از مسائل نیز به مشکل برخورد کردیم که این مسئله خود نوعی عذاب الهی محسوب می‌شود.

در جبهه فرهنگی خون آبرو است

این استاد برجسته فلسفه و حکمت تصریح کرد: نباید بگوییم در مسائل اقتصادی جامعه تنها مجلس و دولت مقصر هستند.

وی گفت: بلکه در این بین همه ما مقصر هستیم که دنیازدگی و دین‌شویی ریشه اصلی آن است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه نباید دین را در خدمت دنیا قرار دهیم، اذعان داشت: همه چیز برعکس شده و باید هرچه زودتر در این زمینه دست به آسیب‌شناسی بزنیم زیرا از مهم‌ترین وظایف ما است.

منصوری‌لاریجانی با اعلام اینکه خداوند گاهی انسان را با فتنه‌ها می‌آزماید، اظهار داشت: در جبهه فرهنگی خون آبرو است که باید در راه شهدا و اسلام آبرو بدهیم و خود را بسنجیم که تا چه اندازه حاضریم برای اسلام و ارزش‌ها وقت، سرمایه و آبرو بگذاریم.

وی خاطرنشان کرد: همه مشکلات ما در جامعه از جمله گرانی و مسائل اقتصادی ریشه در تحریم و آمریکا ندارد بلکه 70 درصد آن ریشه در نفس و زیاده‌خواهی ما دارد.

انتهای پیام/86012/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول