اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

آمریکا در تحریم اقتصادی سنگین‌تر از دفاع مقدس متحمل شکست می‌شود

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: آمریکا قطعاً در باتلاق تحریم‌های خود ساخته اقتصادی علیه ایران گرفتار آمده و سنگین‌تر از دوران دفاع مقدس متحمل شکست و ناکامی می‌شود.

آمریکا در تحریم اقتصادی سنگین‌تر از دفاع مقدس متحمل شکست می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلام عسگر کریمیان صبح امروز در یادواره شهدای عملیات بدر، خیبر،‌ شمال غرب، سه ماهه فصل زمستان اردبیل و همچنین شهدای جامعه مهندسی استان اردبیل در حسینیه ثار‌الله سپاه اردبیل اظهار داشت: استکبار جهانی با عصبانیت از ناکامی‌ها به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی و بین‌المللی هر روز دامنه و تنگنای محاصره اقتصادی خود را تشدید می‌کند تا شاید ملت آزموده ایران را بار دیگر بیازماید، در حالی که از این اصل غفلت کرده است که این ملت سرمست پیمانه عشق حسین و مرام ابوالفضلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: ما به سران استکبار توصیه می‌کنیم دست از این اقدامات خیره‌سرانه بردارند، چرا که ملت ما در جنگ هشت ساله و 34 سال اقتدار و عظمت به دنیا نشان داده است که ذره‌ای از آرمان و اهداف انقلابی خود عقب نمی‌نشیند و در تبعیت از ولایت همه سختی‌ها و مشکلات را تحمل خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه معاندان و همدستان آمریکا در ابتدای تحریم‌ها احساس می‌کردند ایران در کمتر از سه چهار ماه تسلیم آنها می‌شود، یادآور شد: آنها امروز فهمیده‌اند که شعار هیهات من الذله شعار همیشگی این ملت است و از این شعار در ثابت قدم ماندن بر روی اهدافشان غافل نشده‌اند.

کریمیان یاد و خاطره شهدای عملیات‌های بزرگ خیبر و بدر را گرامی داشت و از شهید باکری به عنوان فرمانده لشکر 31 عاشورا به عنوان فرزند برومند آذربایجان و دلاور رشید ایران اسلامی یاد کرد که هیچ وقت خاطره رشادت‌طلبی‌ها و جانفشانی‌های او به بادی فراموشی سپرده نمی‌شود.

این مسئول زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را کمتر از شهادت ندانست و عنوان کرد: ما امروز رسالت سنگینی را در انتقال پیام شهدا به نسل آینده داریم، چرا که شهدای ما تمام متاع دنیوی خود را تقدیم کردند تا اسلام زنده بماند و ولایت خشنود و راضی باشد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: امروز عناصری همچون ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و اطاعت محض از فرمان رهبر معظم انقلاب لازمه و ضرورت حرکت ماست تا بتوانیم دشمن را در حرکت‌های خود مات و ناکام بگذاریم.

کریمیان بیان داشت: عملیات خیبر اولین عملیات بزرگ آبی – خاکی بود که بسیجیان و سپاهیان در کنار سایر نیروهای مسلح در قالب قرارگاه مشترک به خط دفاعی دشمن تاختند و توانستند پیروزی‌های ارزشمندی را به دست آورده و دشمن را غافلگیر کنند.

وی تصریح کرد: به دنبال این عملیات دشمن حمایت شده از سوی شرق و غرب برای اولین بار در گستره فراوان به بمباران شیمیایی در مناطق مختلفی پرداخت تا شاید از این طریق عزم رزمندگان و ملت ما را سست و بی‌بنیان سازد، اما در تکرار عملیات پیروزمندانه دیگر با عنوان بدر رزمندگان ما توانستند ضربات سهمگینی را به دشمن وارد کرده و عظمت و صلابت خود را به نمایش بگذارند.

این آزاده جانباز و یادگار دوران دفاع مقدس افزود: امروز در یادبود این حماسه عظیم و ماندگار باید نسل سوم و چهارم انقلاب مرام و مسلک شهدایی همچون باکری و هزاران شهید این دیار را هدف و مسیر خود قرار دهند تا بتوانیم همچون دوران دفاع مقدس عظمت خود را به جهانیان نشان دهیم.

کریمیان ادامه داد: امروز جنگ ما در برابر استکبار جنگ صیانت از دستاوردهای 34 ساله و معنوی انقلاب است که دشمن می‌خواهد آن را با حربه‌های کثیف اقتصادی و فرهنگی به تاراج ببرد، اما این ملت هرگز اجازه چنین گستاخی و جسارتی را به آنان نمی‌دهد.

در این مراسم که جمعی از مسئولان لشکری و کشوری،‌ خانواده‌های شهدا، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، بسیجیان و زنان و مردان غیرتمند این دیار حضور داشتند با یاد شهیدان والامقام مهدی و حمید باکری و سعید قهاری به یاد عملیا‌ت‌های غرور‌آفرین والفجر 8، بدر، ‌خیبر و شمال غرب کشور یاد و خاطره 545 شهید سه ماهه فصل زمستان و همچنین شهدای جامعه مهندسی گرامی داشته شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عملیات خیبر در سوم اسفند ماه سال 62 با رمز محمد رسول‌الله آغاز شد که رزمندگان در جبهه حور‌الهویزه و شمال بصره به مقابله با دشمن پرداختند که در این عملیات رزمندگان لشکر 31 عاشورا به همراه سایر نیروهای سپاه پاسداران دشمن را غافلگیر کردند و با به هلاکت رساندن 15 هزار نیروی دشمن صدها نفر را نیز به اسارت گرفتند و مناطق مختلفی از خاک کشورمان را از دست متجاوزان رها کردند.

عملیات بدر نیز در 20 اسفند ماه سال 63 روی داد که در این عملیات رزمندگان اسلام ضمن وارد آمدن خسارات زیاد به دشمن به پیروزی واقعی دست یافته و در این عملیات سردار شهید مهدی باکری و برخی از رزمندگان با صلابت این عملیات به فیض شهادت نائل شده و شربت شهادت را نوشیدند.

انتهای پیام/62001/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول