اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

مسئولان به جای بداخلاقی‌ها مشکلات اقتصادی مردم حل کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: مسئولان به جای بداخلاقی‌ها و دامن زدن به اختلافات به معضل گرانی و مشکلات اقتصادی مردم که بسیاری از اقشار جامعه را تحت فشار قرار داده است، بپردازند.

مسئولان به جای بداخلاقی‌ها مشکلات اقتصادی مردم حل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبریک میلاد امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: یکی از کارهای ماندگار و سرمشق‌های ارزشمند ایشان که امروز مورد استفاده دانش‌پژوهان و دانشگاهیان قرار گرفته است، مسئله پایان‌نامه‌نویسی و استاد راهنما بودن است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایشان در زمان امامت در محاصره دشمن قرار داشتند و کمتر با شیعیان خود در ارتباط بودند با ارائه یک موضوع از آن‌ها می‌خواستند که در مورد آن تحقیق و پژوهش کرده و در نهایت با راهنمایی ایشان آن را به صورت یک کتاب و یا رساله درآورند.

عسکری تصریح کرد: از همین طریق ایشان تلاش کردند با کار دانش‌پژوهی و عالم‌پروری در کارگاه‌های رساله‌نویسی مردم را از نظر علمی و اعتقادی رشد دهند و به سرمنزل مقصود هدایت کنند.

وی با تسلیت شهادت حضرت معصومه(س) ابراز داشت: با وجود اینکه نام ایشان فاطمه است، اما به دلیل پاکی و عصمت ایشان وی را معصومه می‌خوانند و امروز به برکت وجود ایشان در شهر مقدس قم علما و فضلای زیادی تربیت شده و رشد یافته‌اند.

عسکری همچنین با تشکر از حضور مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی به ویژه شهروندان ولایتمدار جیرفتی در راهپیمایی 22 بهمن ماه عنوان کرد: پس از استان کرمان شهرستان جیرفت رتبه اول را از نظر حضور مردم در راهپیمایی داشته است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اینکه همچنین شهر جیرفت جزو 10 شهر نمونه کشور در این راهپیمایی بوده است، گفت: با توجه به اینکه دشمنان نظام درصدد بودند تا از این طریق مردم را از انقلاب جدا کنند، اما آنان با حضور چشمگیر و بی‌نظیر خود پاسخی دندان‌‌شکن به بدخواهان و تحریم‌کنندگان دادند.

عسکری بیان داشت: به همین دلیل می‌طلبد، مسئولان با کنار گذاشتن رفتارهای خلاف شرع، قانون و اخلاق که خوراک رسانه‌های بیگانه را تأمین کرده و موجب خوشحالی بدخواهان شوند، کمر همت بسته و به این مردم هوشیار و فداکار خدمت کنند.

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران هرگز حاضر به پذیرفتن رنجش خاطر رهبری نیست، اذعان داشت: با توجه به اینکه دشمنان درصدد هستند تا با تحریم‌های فلج‌کننده مردم را از پای درآورند، مسئولان باید از رفتارهایی که ناراحتی مردم و رنجش مقام معظم رهبری را در پی دارد،‌ خودداری کنند.

رفع معضل گرانی به جای پرداختن به بازی‌های سیاسی

عسکری خاطرنشان کرد: باید مسئولان به جای پرداختن به بازی‌های سیاسی کودکانه و بداخلاقی‌ها و همچنین دامن زدن به اختلافات به معضل گرانی و مشکلات اقتصادی مردم که بسیاری از اقشار جامعه را تحت فشار قرار داده است، بپردازند.

وی اظهار داشت: مسئولان باید زیر یک پرچم با برادری و اتحاد فداکارانه به ملت مسلمان ایران خدمت کنند و هر چه آبرو دارند در این راه خرج کنند، نه اینکه آبروی دیگران را ببرند و حرکت‌هایی که موجب مسرت و خشنودی دشمنان می‌شود، انجام دهند.

جدی گرفتن هشدارها و عملی کردن نصایح رهبری

عسکری با تأکید بر جدی گرفتن هشدارهای دیده‌بان بصیر و دلسوز انقلاب و عملی کردن نصایح ایشان تصریح کرد: باید هر جا کسی مرتکب خطایی شد، شهامت عذرخواهی را داشته باشد، برخی‌ها در ماجراهای اخیر خطا و بی‌تقوایی کرده، اما حتی از یک عذرخواهی ساده از محضر رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران که آزرده‌خاطر شده بودند، دریغ کردند.

وی افزود: کسانی که در مقابل اسلام و احکام نورانی الهی تمکین نکرده و حاضر به استغفار نشوند، مطمئن باشند در دنیا و آخرت ذلیل می‌شوند و این وعده الهی و از قوانین اسلام است.

عسکری با اشاره به هفته ملی سلامت مردان عنوان کرد: مردان و زنان به ویژه سالمندان طبق توصیه‌های دین اسلام با ایجاد روابط خانوادگی سالم و پرهیز از استرس و اضطراب و همچنین تغذیه سالم در راستای سلامت جسم و روح خود بکوشند.

انتهای پیام/80001/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول