اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: مقابله با آسیب‌های اجتماعی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.

مقابله با آسیب‌های اجتماعی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، یحیی شرفی صبح امروز در در همایش تحلیل و بررسی آسیب‌های اجتماعی آذربایجان‌غربی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، محققان و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: لازمه مقابله اصولی با آسیب‌های اجتماعی جوانمردی و داشتن روحیه انسانی است.

وی افزود: مشکلات اجتماعی تنها از طریق تمرکز بر روی دلایل وقوع چنین حوادثی ممکن است و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این موضوع انجام شود.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به نقش مراکز آموزشی و علمی در اصلاح آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند نقش خود را به عنوان بازوان اصلی آموزش عالی کشور ایفا کرده و به این ترتیب زمینه‌های دوری قشر جوان از آسیب‌ها را بگیرند.

شرفی ابراز داشت: در 11 ماه سال جاری بیش از 27 تن مواد مخدر در آذربایجان‌غربی کشف شده که این رقم با توجه به زمان ارتکاب اندکی بیش از انتظار است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش از 11 هزار و 500 نفر به دلیل نزاع دستگیر شده‌اند که این رقم نشانگر بالارفتن نزاع‌های خیابانی در استان دارد و باید توجه بیشتری به این امر صورت گیرد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم برخورد جدی با برخی مجرمان عنوان کرد: برخی مجرمان به دلیل ادامه‌دار بودن فعالیت‌های خود باید مجازات شوند اما اینکه برای تمام مرتکبان به جرائم اجتماعی مجازات مساوی در نظر گرفته شود کاری بیهوده و نادرست است.

وی اذعان داشت: درصد بالایی از مجرمان در جامعه به دلیل اعتیاد مرتکب جرائم می‌شوند و به همین دلیل بر آموزش مردم در خصوص جرائم و آسیب‌های اجتماعی تاکید شده است.

شرفی گفت: توسعه معارف دینی و توجه به فرامین رهبری زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است و به همین دلیل باید توجه بیشتری به این امور شود.

انتهای پیام/61003/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول