اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

80 درصد مدارس ابتدایی بوشهر دو نوبته هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 80 درصد مدارس مقطع ابتدایی در شهر بوشهر دو نوبته هستند.

80 درصد مدارس ابتدایی بوشهر دو نوبته هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی صبح امروز در گردهمایی سراسری رؤسای مجامع خیرین مدرسه‌ساز در بوشهر اظهار داشت: بالابودن تراکم دانش‌آموز در این مقطع در شهر بوشهر مشکلات زیادی را ایجاد کرده است در حالی که در مقاطع راهنمایی و متوسطه این مشکلات بسیار کمتر هستند.

وی با بیان این‌که در دولت‎های نهم و دهم سه هزار کلاس درس در استان بوشهر ساخته شده است،‌ افزود: یکهزار و 381 کلاس درس در استان بوشهر تخریبی و غیرقابل استفاده است اما به ناچار و به دلیل نبود فضا از این مدارس استفاده می‎کنیم.

رضایی با اشاره به تک کلاسه بودن برخی مدارس روستایی یادآور شد: 23 مدرسه ابتدایی روستایی زیر پنج دانش‌آموز، چهار مدرسه با دو دانش‌آموز و یک مدرسه نیز با یک دانش آموز وجود دارد که به منظور پوشش تحصیلی همه دانش‌آموزان در سطح استان دایر هستند.

وی تصریح کرد: برخی از این روستاها به دلیل داشتن فاصله زیاد با روستاهای دیگر، امکان تعطیل کردن مدارس آنان وجود ندارد و ما برای حتی یک دانش‌آموز نیز معلم اختصاص داده‎ایم تا فردی در استان از تحصیل محروم نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 26 مدرسه تک کلاسه، 61 مدرسه دو کلاسه و 87 مدرسه سه کلاسه در روستاها تخریبی هستند اما با این حال دانش‌آموزان در این مدارس در حال تحصیل و کسب علم هستند.

رضایی ادامه داد: 495 کلاس درس در استان بوشهر فاقد سیستم خنک‎کننده هستند و این در حالی است که بیشتر ماه‎های سال هوای بوشهر گرم است ضمن این‌که 250 مدرسه با جمعیت دانش‌‌آموزی بالای 150 نفر نمازخانه ندارند.

انتهای پیام/66007/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول