اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروش نهاده‌های کشاورزی کرمان:

سموم کشاورزی از کیفیت لازم برخوردار نیستند

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فروش سم، کود‌ و نهاده‌های ‌کشاورزی استان کرمان گفت: سموم کشاورزی از کیفیت لازم برخوردار نیست و این امر یکی از دلایل مصرف بی‌رویه سم در کشاورزی است.

سموم کشاورزی از کیفیت لازم برخوردار نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود عرب‌پور ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: همزمان با آزاد‌سازی کود و سموم کنترل کیفیت و نظارت سازمان حفظ نباتات از آنها بر‌داشته شد.

وی افزود: در گذشته سمی که تولید می‌شد، دپو روی آن صورت می‌گرفت و تا زمانی که کارشناسی سم حفظ نباتات نمونه‌برداری نکرده و نمونه تایید نمی‌شد، اجازه توزیع نداشت، اما همزمان با آزاد‌سازی سموم هیئت نظارت بر سموم یک مصوبه تصویب کردند در حفظ نباتات کل کشور این نظارت را برداشتند.

عرب‌پور گفت: سمومی که ما می‌فروشیم از کیفیت لازم برخوردار نیست و این امر یکی از دلایل مصرف بی‌رویه سموم در کشاورزی محسوب می‌شود. 

وی تصریح کرد: ما به عنوان بخش خصوصی با جهاد کشاورزی همکاری می‌کنیم، اما نسل مروجان کشاورزی منقرض شده است در قدیم مروج کشاورزی در باغ، مزرعه و دامداری مسائل و یافته‌های علمی که از مراکز تحقیقاتی دانشگاه ارائه می‌شد در اختیار کشاورز می‌گذاشت.

عرب‌پور عنوان کرد: ‌واقعیت امر این است که همه مروجان کشاورزی تبدیل به کارشناسان کشاورزی علاقمند به پشت میز تبدیل شدند و این امر موجب مشکل شده است.

رئیس اتحادیه فروش سموم، کودها و نهاده‌های کشاورزی استان کرمان بیان داشت: کشاورزی ما هنوز علمی نشده‌ و کشاورزان ما صنف و تشکل جامع و فراگیر برای خود ندارند در صورتی که ما به غیر از محصولات کشاورزی ما‌بقی همه دارای صنف هستند و به همیت دلیل کشاورزی ما از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیست.

وی افزود: در حال حاضر کشاورزان ما عزا گرفته‌اند که برای سم‌پاشی تابستان چه کنند، زیرا سم آمیتراز، سم آندو سولفات جزو سم‌های مضر است و کسی حق خرید و فروش و استفاده برای باغ و مزارع را ندارد.

عرب‌پور بیان داشت: تا پنج سال پیش سم‌ به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می‌گرفت.

انتهای پیام/80018/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول