اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از امروز به مدت یک ماه

طرح اهدای خون کارکنان زن استان مرکزی آغاز شد

خبرگزاری فارس: به همت دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی طرح اهدای خون کارکنان زن ادارات استان مرکزی از روز شنبه آغاز شد.

طرح اهدای خون کارکنان زن استان مرکزی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی ظهر امروز در مراسم آغاز به کار این طرح گفت: اهداء خون حرکت بسیار ارزشمندی است که خوشبختانه در جامعه اسلامی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

اشرف جواهری افزود: اهداء خون نجات جان یک بیمار را به همراه دارد و موجب اجر دنیوی و اخروی می‌شود.

وی تصریح کرد: حس انسان ‌دوستی مردم ایران همواره زبانزد مردم سایر کشورها بوده و امروز افتخار داریم در کشوری زندگی می‌کنیم که مردم برای نجات جان انسان‌ها حاضر به اهداء خون خود هستند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی خاطر نشان ساخت: اهداء خون نه تنها موجب برطرف شدن نیازهای خونی بیماران می‌شود، بلکه سلامت فرد اهداء کننده را نیز در پی دارد.

جواهری ادامه داد: در حال حاضر بخش اعظمی از اهدا کنندگان خون را مردان تشکیل می‌دهند چرا که زنان تصور می‌کنند با اهداء خون دچار کم‌خونی می‌شوند که این تصور غلطی است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اهدای خون کارکنان زن ادارات استان  بیان داشت: این طرح به همت دفتر امور زنان و خانواده استانداری و با مشارکت زنان شاغل دستگاه‌های مختلف به مدت یک ماه به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

سرپرست واحد آموزش و پژوهش پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان مرکزی نیز گفت: در حال حاضر شهرستان تفرش با 12 درصد مشارکت زنان بیشترین سهم را در مشارکت زنان در این عمل خیرخواهانه دارد.

فاطمه‌السادات مهدویانی اظهار داشت: طی 10 ماهه امسال 50 هزار و 29 نفر برای اهداء خون به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 21 هزار و 318 نفر معادل 54.3 درصد اهدا کننده مستمر بوده‌اند.

وی افزود: همچنین از کل مراجعه کنندگان هشت هزار و 324 نفر معادل 21.2 درصد اهدا کننده با سابقه و 9 هزار و 555 نفر معادل 24.5 درصد مراجعه کننده بار اول و دو هزار و 966 نفر معادل 7.5 درصد زن بوده‌اند.

انتهای پیام/87010/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول