اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

قوانین منابع طبیعی باید به نحو شایسته اجرا شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: قوانین منابع طبیعی باید به نحو شایسته در جامعه اجرا شود و اگر اختلافی بین مردم و این اداره کل به وجود آید باید با رفتار و برخورد شایسته، مردم را از قوانین آگاه کرد.

قوانین منابع طبیعی باید به نحو شایسته اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین به مناسبت فرا رسیدن هفته منابع طبیعی با حضور در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در دیدار با مدیرکل و کارکنان این اداره کل اظهار داشت: باید در برخورد با مردم نکات قانونی را مدنظر قرار داده و کارها را به نحوی انجام داد که کمترین حق و حقوقی از مردم سلب نشود.

وی به اهمیت منابع طبیعی پرداخت و خاطر نشان کرد: منابع طبیعی بخشی از انفال بوده و جزو سرمایه‌های خدادادی محسوب می‌شود که باید در حفظ آن کوشا باشیم تا در مسیر صحیح استفاده شود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید با جلوگیری از تخریب این عرصه‌ها، ضمن افزایش پوشش آن ها با بهره‌برداری از امکانات بالقوه برای حفظ و توسعه این عرصه‌ها تلاش مضاعفی داشته باشیم.

باریک‌بین گفت: مردم مسلمان براساس آموزه‌های دینی و احادیث نبوی به عنوان یک وظیفه شرعی در حفظ و احیای جنگل‌ها و عرصه‌های طبیعی تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین یادآور شد: کسانی که در راه پاسداری انفال الهی مجاهدت می‌کنند عمل آن‌ها مانند انجام عبادت‌های بزرگ است و این کار خیر دنیا و آخرت را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.

باریک‌بین به سوره مبارکه انفال اشاره کرد و بیان داشت: انفال زیر نظر ولی فقیه بوده و از طریق وی تعیین می‌شود و این سوره باید توسط روحانیون برای شما کارکنان اداره کل منابع طبیعی تبیین شود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: انفال مال خدا و رسول خدا بوده و خداوند متعال به عنوان مالک اصلی و رسول گرامی اسلام (ص) ولایت این اموال را برعهده داشته است.

باریک‌بین ادامه داد: پس از رسول اکرم (ص) انفال در اختیار حضرت علی (ع) است و اگر کسی این انفال را مورد تصرف قرار دهد حتما باید با اجازه رسول خدا و ائمه اطهار باشد، در حال حاضر در نظام جمهوری اسلامی این انفال در اختیار ولی امر مسلمین قرار دارد.

وی بیان داشت: با توجه به آیات این سوره مبارکه یقین می‌شود که در زمان رسول اکرم (ص) نیز این اموال خدادادی مورد تجاوز قرار می‌گرفت و باید بیان کنیم که  انفال به دست رهبر اداره شده و باید مواظب باشیم که این سرمایه‌های الهی مورد تصرف و تجاوز قرار نگیرد.

در ابتدای این دیدار هاشم چگینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص برنامه های قابل اجرا در این هفته گزارشی به استحضار امام جمعه قزوین رساند.

انتهای پیام/77001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول