اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری خبر داد

بهره‌برداری از 23 پروژه منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته منابع طبیعی 23 پروژه در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 23 پروژه منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عطاءالله ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اهمیت منابع طبیعی در توسعه همه‌جانبه باید برای اصلاح و توسعه منابع ملی و طبیعی تلاش شود.

وی اشاعه فرهنگ حفظ و احیای منابع ملی را از اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اعلام کرد و افزود: مسئولان دستگاه‌های اداری ذی‌ربط در این راستا با تمام توان فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به برنامه‌های این سازمان در راستای گرامیداشت هفته منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: برگزاری جشن درختکاری، نواختن زنگ طبیعت در مدارس استان با حضور استاندار، غرس نهال، اهدای 10 هزار هکتار از طرح مرتع‌داری به مرتع‌داران استان و توزیع 250 هزار اصله نهال در بین مردم و دستگاه‌های اجرایی استان از جمله این برنامه‌ها محسوب می‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به روزشمار هفته منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: 15 اسفندماه روز جشن درختکاری، 16 اسفندماه روز منابع طبیعی، آموزش و پژوهش، 17 اسفندماه روز منابع طبیعی، همیاران سازمان‌های مردم نهاد و پیشکسوتان، 18 اسفندماه روز منابع طبیعی، آموزه‌های دینی و مشارکت مردم، 19 اسفندماه روز منابع طبیعی، بسیج سازندگی، جوامع محلی، 20 اسفندماه روز منابع طبیعی، مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز و 21 اسفندماه روز منابع طبیعی نامگذاری شده است.

*بهره‌برداری از 23 پروژه منابع طبیعی 

ابراهیمی از افتتاح 23 پروژه در هفته منابع طبیعی در استان خبر داد و گفت: این تعداد پروژه با صرف 19 میلیارد ریال اعتبار زمینه اشتغال 9 هزار و 175 نفر را در استان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به اتمام مطالعات استعدادیابی 8 هزار و 700 هکتار از اراضی استان افزود: توسعه بخش کشاورزی از جمله اولویت‌های دولت دهم است، در همین راستا به ‌منظور شناخت بهتر اراضی و استعدادیابی زمین‌های مستعد کشاورزی مطالعات گسترده‌ای در سال‌جاری انجام گرفت.

ابراهیمی ادامه داد: سطحی معادل 40 هزار هکتار برای توسعه بخش کشاورزی مکان‌یابی شده، همچنین برای حوزه شهرستان اردل به صورت صددرصد سند اراضی ملی صادر شده است.

وی با اشاره به اعتراضات مردمی به ماده 9 افزایش بهره‌برداری از اراضی خاطرنشان کرد: در این راستا معادل 258 فقره پرونده در قالب کمیسیون ماده 9 رسیدگی و رفع اختلاف شد و همچنین در همین رابطه بانک اطلاعاتی تهیه شد.

*بانک اطلاعاتی معادن چهارمحال و بختیاری تدوین شد

وی از تهیه بانک اطلاعاتی معادن خبر داد و گفت: افزون بر 130 معدن فعال در استان وجود دارد، بر همین اساس اطلاعات معادن استان شامل مساحت، میزان تولید، مازاد تصرف و سنگ شکن‌های واگذاری شده در این بانک تهیه شده است.

این مسئول با اشاره به برخی از اختلافات منابع طبیعی با اداره اوقاف و امور خیریه در ارتباط با مالکیت اراضی افزود: 12 مورد اختلافی که با اوقاف و امور خیریه داشتیم به طور کل رفع شد.

هفته منابع طبیعی سال‌جاری با شعار منابع طبیعی، سرمایه ملی از تاریخ 15 اسفندماه لغایت 21 اسفندماه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/68006/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول