اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار یک میلیارد ریال در خوزستان

100 پروژه منابع طبیعی به بهره برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان از افتتاح 100 پروژه منابع طبیعی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریالی در خوزستان خبر داد.

100 پروژه منابع طبیعی به بهره برداری می‌رسد

عزیز ارشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: 100 پروژه منابع طبیعی به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در خوزستان افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: این پروژه‌ها در قالب طرح‌های مراتع، جنگلداری، و آبخیزداری با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریال به بهره برداری می‌رسند که تامین اعتبار آنها از محل منابع ملی و استانی صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان افزود: این طرح‌ها شامل یک هزار و 235 هکتار جنگل کاری، 430 هکتار عملیات آبخیزداری، 135 کیلومتر کمربند حفاظتی در 17 شهرستان به منظور جلوگیری از زمین خواری و احداث 79 کیلومتر آتش بند در 17 شهرستان برای پیشگیری از آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع هستند.

وی با اشاره به بهره برداری از 14 سد آبخیزداری در اسفندماه امسال خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این سدها 20 میلیون متر مکعب آب ذخیره خواهد شد که با این مهم شاهد کاهش سیل مهاجرت روستاییان به شهرها، رونق کشاورزی و تامین آب زراعی مورد نیاز کشاورزان از طریق احداث سدهای خاکی خواهیم بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان با بیان اینکه این اتفاق تاثیر بسیار زیادی بر وضعیت کشاورزی منطقه خواهد داشت، گفت: سطح جنگل‌های طبیعی و جنگل‌های در دست کاشت خوزستان یک میلیون و 100 هزار هکتار، مراتع دو  میلیون 477 هزار هکتار و وسعت بیابان‌ها و اراضی ماسه‌ای یک میلیون و 275 هزار هکتار است.

ارشم اضافه کرد: 74 درصد اراضی خوزستان شامل اراضی جنگلی، مراتع و بیشه زارهاست که تحت پوشش حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان قرار داشته و در قالب طرح حمایت و حفاظت با اجرای 9 پروژه در حال اجراست.

وی بیان کرد: ضریب حفاظت از منابع طبیعی خوزستان از ابتدای برنامه چهارم توسعه 35 درصد بود که با تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی و انجام عملیات گشت زنی در مناطق جنگلی به 42 درصد ارتقا پیدا کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان با اشاره به فعالیت‌های آبخیزداری و حفاظت خاک در دولت نهم و دهم عنوان کرد: طرح‌های پیشگیری و مهار سیل و حفاظت خاک، احداث بندهای خشکه چین و گابیون از جمله ارزشمندترین کارها در کارنامه دولت‌های نهم و دهم در عرصه حفاظت از منابع طبیعی هستند که موجب حفظ گنجینه‌های منابع طبیعی کشور شده‌اند.

انتهای پیام/ 72001/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول