اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر اداره آموزش و پرورش آبیک:

فعالیت‌های امور تربیتی تحول‌آفرین و بروز باشد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: فعالیت‌های امور تربیتی باید تحول‌آفرین، بروز، کارآمد و متناسب با نیازهای دانش‌آموزان باشد.

فعالیت‌های امور تربیتی تحول‌آفرین و بروز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی در همایشی که به مناسبت هفته تربیت اسلامی در سالن سمائیان شهر آبیک برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: به فرمایش شهید رجایی، مربیان پرورشی سربازان انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از گروه‌های تروریست تلاش کردند به نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب برسانند که البته با اتحاد و همدلی ملت روبرو شدند و شکست خوردند.

این مسئول ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر برای پر کردن خلا‌های موجود در کشور و با توجه به فضای حاکم در کشور اقدام به تشکیل نهاد امور تربیتی کردند تا از مشکلات فکری و سیاسی جلوگیری کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک حفظ مدارس از آفات سیاسی و فرهنگی را مهم‌ترین هدف تشکیل نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: انتقال ارزش‌های دینی و فرهنگی انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان، خنثی‌‌سازی توطئه‌های دشمنان، تربیت و بازسازی دانش‌آموزان در فضای انقلابی و اسلامی، حفظ شرایط انقلابی، شناخت و پرورش استعدادهای دانش‌آموزان و رشد دینی، اجتماعی، عاطفی و علمی دانش‌آموزان و زمینه‌سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلابی در نظام آموزش و پرورش از دیگر اهداف تشکیل نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش است.

نوروزی اضافه کرد: حراست از مرزهای اعتقادی و حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اصلی‌ترین هدف تأسیس نهاد امور تربیتی در آموزش و پرورش است.

وی بیان داشت: با توجه به فرمایش امام علی (ع) مبنی بر تربیت فرزندان برای زمان خود اذعان داشت: همانطور که در زمینه آموزش، روش‌ها‌ی تدریس دستخوش تحولات و تغییرات شده و یادگیری و یاددهی در مسیر تکامل و تحولات قرار می‌‌گیرد در زمینه پرورشی هم باید متناسب با تحولات جهانی، برنامه‌‌های به روز، جذاب، کارآمد، گیرا و اثرگذار برای نسل‌های آینده تبیین کرد تا بتوان به اهداف عالیه امور تربیتی دست یافت.

این مسئول ابراز داشت: مربیان پرورشی می‌توانند با ورود به فضای مجازی در زمینه پرورشی حرفی برای گفتن داشته باشند چرا که آموزش یک مقوله تخصصی بوده و جزو وظایف معلمان است ولی فعالیت‌های پرورشی باید مشخص و در چارچوب برنامه باشد.

معلمان محور اصلی توسعه در جامعه هستند

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک در ادامه سخنان خود با بیان اینکه معلمان محور اصلی توسعه جامعه هستند، اظهار داشت: توسعه هر کشوری منوط به نیروی انسانی است که پایه و اساس آن در آموزش و پرورش شکل گرفته و معلمان نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

نوروزی ادامه داد: معلمان پرورشی باید با مهارت، روش‌های هدایت، رفع موانع، دیدن افق کار در راستای اهداف امور تربیتی گام‌های مؤثری بردارند.

وی با اشاره به نصب‌العین قرار دادن سند تحول بنیادین از سوی معلمان افزود: با اجرایی شدن سند تحول بنیادین که از مطالبات مقام معظم رهبری است می‌توان در تربیت اسلامی و دینی دانش‌آموزان گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

این مسئول بیان داشت: با توجه به اینکه 98 شبکه فارسی زبان با برنامه‌ها و هزینه‌ها‌ی هنگفت علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند مطلوب است که مسئولان نیز با شناخت مخاطبان در تولید و ساخت برنامه‌های فرهنگی متنوع، سازنده و ارزشی تلاش کنند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک با ذکر اینکه تلاش معلمان پرورشی نباید صرف تدریس باشد، تصریح کرد: معلمان باید با مطالعه مستمر در زمینه تعلیم و تربیت و افزایش اطلاعات علمی و داشتن انگیزه قوی نسل ارزشمندی را تربیت کنند که در خور نظام جمهوری اسلامی و جامعه مهدویت باشد.

نوروزی عنوان کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که « عزیزانی که در امور تربیتی هستند سعی کنند رفتار خود را عاقلانه، حکیمانه، خیرخواهانه، اصلاح‌جویانه، صمیمانه و سرشار از صفا و محبت قرار دهند» مطلوب است معلمان این نگاه را در مواجهه با دانش‌‌آموزان و اولیای آنان داشته باشند تا اثرات مثبت و عمیق آن را مشاهده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز غرب روی تربیت جهانی فکر می‌کند و می‌خواهد به دنیا بفهماند که دنیا یک کدخدا دارد و آن آمریکاست ولی اسلام باید جهانی شود و همه در مسیر الی‌الله قرار گیرند و استکبار جهانی از بین برود.

انتهای پیام/77006/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول