اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز و به مناسبت روز درختکاری

مردم کهگیلویه با کاشت 35 هزار نهال به استقبال روز درختکاری رفتند

خبرگزاری فارس: مردم شهرستان کهگیلویه با 35 هزار نهال از گونه‌های مختلف به استقبال روز درختکاری رفتند.

مردم کهگیلویه با کاشت 35 هزار نهال به استقبال روز درختکاری رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، طی مراسمی که ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و نماینده کهگیلویه همراه بود، جشن روز درختکاری در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

لزوم ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در ابتدای این مراسم با بیان اهمیت منابع طبیعی و مراتع در زندگی و سلامت محیط زیست ابراز داشت: همه باید دست به دست هم دهیم و از این منابع خدادادی حفاظت کنیم.

بزرگواری با اشاره به اهمیت درخت و درختکاری و منابع طبیعی در اسلام اظهار کرد: آیین مقدس اسلام توجه و اهمیت ویژه‌ای برای حفظ و احیای منابع طبیعی قائل بوده و در احادیث و روایات زیادی به ارزش و فضیلت والای درخت و درختکاری و مذمت و نکوهش تخریب محیط زیست و فضای سبز و آسیب‌رسانی به حیات درخت اشاره و تاکید شده است.

عضو کمیسیون آب، خاک و کشاورزی مجلس، توسعه و گسترش منابع طبیعی را نیازمند عزم و بسیج عمومی و مشارکت همگانی دانست و گفت: کاشت یک درخت توسط هر شهروند در این ایام کمک شایانی به افزایش فضای سبز در شهرستان خواهد کرد.

در ادامه فرماندار کهگیلویه با اشاره به این‌که شهرستان کهگیلویه از لحاظ منبع طبیعی و عرصه‌های جنگل و مراتع بسیار غنی است، تصریح کرد: باید توجه ویژه‌ای به حفظ و حراست از این منابع شود.

ابراهیم جعفری با تقدیر از کارکنان و پرسنل منابع طبیعی شهرستان به جهت تلاش در حفاظت و توسعه منابع طبیعی اذعان داشت: بدون شک با توجه به فواید مهمی که درخت و مراتع در حیاط بشری دارد کار این عزیزان اجر اخروی نیز دارد.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه اذعان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ درختکاری و حفاظت از این نعمت‌های خدادادی بدون مشارکت مردم بی‌فایده است.

توزیع 35 هزار اصله نهال بین مردم به مناسبت روز درختکاری

مظفر شیردل با بیان اینکه در دو ماهه گذشته بیش از 50 هکتار از اراضی کهگیلویه درختکاری شدند عنوان کرد: این درختان از نوع گرمسیری و شامل اکالیپتوس، کهور، بادام کوهی و درختچه‌های سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه ابراز داشت: بیش از 35 هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف به مناسبت روز درختکاری بین شهروندان توزیع شد.

انتهای پیام/82008/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول