اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان شهرستان کاشان

جشن روز درختکاری در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشن روز درختکاری با حضور مسئولان و مدیران کاشان همراه با غرس نهال در این شهرستان برگزار شد.

جشن روز درختکاری در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رحمت‌الله رحمانی ظهر امروز در آیین جشن درختکاری در مجتمع دخترانه ایثارگران حضرت زینب(س) این شهرستان اظهار داشت: شهرستان کاشان دارای 375 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی است که معادل 85 درصد از سطح این شهرستان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در این عرصه‌ها 36 هزار تن علوفه به ارزش 120 میلیون ریال و محصولات مرتعی کتیرا، باریجه و کلیاب به ارزش 3 میلیارد ریال در سال تولید می‌شود که این ظرفیت می‌تواند با اشتغال‌زایی بالایی همراه باشد اما در شهرستان کاشان توجهی به امکان اشتغالزایی در این بخش نشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان با اشاره به ارزش اقتصادی و حیاتی منابع طبیعی بیان داشت: از 29 هزار هکتار فضای سبز شهرستان کاشان، حدود 68 درصد فضای سبز عرصه‌های منابع طبیعی و بقیه نیز جزو باغات میوه و فضای سبز شهرداری‌ها است.

به گفته وی، 19 هزار هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان دارای ارزش حیاتی بالایی است چراکه سهم مهمی در تقسیم شرایط جوی، گازهای کربنیک و دی اکسید کربن دارد.

رحمانی یادآور شد: حدود 20 درصد از گازها به عنوان عامل اصلی گازهای گلخانه‌ای و زیان‌آور محسوب می‌شوند که موجبات افزایش دمای زمین را فراهم می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به عوامل تخریب منابع طبیعی،  چرای خارج از فصل و روش‌های اشتباه بهره‌برداری از معادن را از جمله عوامل آسیب‌رسان به این عرصه‌ها دانست.

وی خاطرنشان کرد: روش‌های اشتباه بهره‌برداری از معادن به ویژه در شهر نیاسر کاشان باعث تخریب بالای منابع طبیعی این منطقه شده است که برای جلوگیری از آن توجه به اصلاح روش‌های بهره‌برداری توسط بهره‌برداران حائز اهمیت است.

در ادامه رئیس آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز عدم شیوه‌های استفاده صحیح از آب و درخت را یکی از معضلات محیط زیست این شهرستان دانست و ابراز داشت: در بحث حفاظت از منابع طبیعی نه تنها تمامی حرف‌های ما شعاری است بلکه بیشتر در راستای نابودی منابع طبیعی فعالیت می‌کنیم.

حسین حنطه‌ای افزود: رشد نهال و تبدیل آن به درختی تنومند در یک پروسه زمانی 50 ساله را با بی‌تدبیری نابود می‌کنیم تا از آن برای استفاده از وسایل زینتی زندگی بهره‌ گیریم.

وی دسترسی به آب شیرین را سخت و دشوار خواند و گفت: با توجه به هزینه بالای تبدیل آب‌های شور به شیرین باید اذعان داشت که جنگ آینده جهان نبرد دسترسی به آب و منابع آبی است.

امام جمعه شهر نیاسر کاشان نیز در این آیین متذکر شد: انتظار می‌رود همه اقشار جامعه بتوانند در حفظ، نگهداری و توسعه منابع طبیعی تلاش کرده و شعار «منابع طبیعی، سرمایه ملی» را در عمل تحقق بخشیم. 

حجت‌الاسلام حسن مطهریان با اشاره به اینکه زندگی و حیات همه جانداران وابسته به حفظ و حفاظت از منابع طبیعی است تأکید کرد: گرامیداشت منابع طبیعی نباید به یک روز و یک هفته خلاصه شود و باید برای حفظ و نگهداری از این سرمایه‌های خدادادی در تمامی طول سال تلاش کرد.

جشن درختکاری در شهرستان کاشان توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان و با همکاری اداره آموزش و پرورش، جمعیت کویر سبز و با حضور برخی از مسئولان شهرستان کاشان با اجرای برنامه‌های متنوع و همراه با غرس دو اصله نهال در مجتمع دخترانه ایثارگران حضرت زینب(س) شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول