اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زرند:

اسلام بر توجه به منابع طبیعی تأکید کرده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زرند گفت: از جمله اموری که دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید کرده، موضوع توجه به منابع طبیعی و حفظ این نعمت خدادادی است.

اسلام بر توجه به منابع طبیعی تأکید کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور ظهر امروز در آیین جشن هفته منابع طبیعی به روز درختکاری اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله اموری که دین مبین اسلام بسیار بر آن تاکید کرده، موضوع توجه به منابع طبیعی و حفظ این نعمت خدادادی است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند، آن انسانی که درختی را بکارد هر چه این درخت ثمر داد خداوند به او پاداش می‌دهد و در کاشت و نگهداری از درخت باید به گونه‌ای رفتار کنیم که خداوند نعمت را از ما نگیرد تا آیندگان هم مثل ما بتوانند این همه زیبایی و موهبت را ببینند و احساس کنند.

امام جمعه زرند کشاورزی را بهترین شغل‌ها دانست و بیان داشت: هیچ شغلی در نزد خداوند محبوب‌تر از کشاورزی نیست و با برکت‌ترین محصول محصولی است که کشاورزان با دسترنج خود برداشت می‌کنند.

کرمی‌پور عنوان کرد: کشاورزان بیشترین توکل به خداوند را دارند، اعتقادشان به معاد بیشتر است، درختان را مانند فرزندان خود دوست دارند و از نظر جسمی سالم‌تر هستند.

وی بر ترویج روش‌های نوین آبیاری و افزایش تولید در واحد سطح تاکید کرد و گفت: در کشورهای غربی از کمترین زمین بیشترین محصولات را تولید می‌کنند، اما خداوند این همه نعمت زمین به ما داده اما به درستی استفاده نمی‌شود.

رضا کرمی فرماندار زرند با گرامیداشت هفته منابع طبیعی، حفاظت از منابع طبیعی را حفظ حیات ارزشمند انسان‌ها دانست و گفت: تخریب‌کنندگان منابع طبیعی مرتکب گناه کبیره شده و در پیشگاه خداوند مسئول هستند.

وی بر ترویج و فرهنگ‌سازی حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن توسط اقشار مختلف مردم، ارائه آموزش‌های لازم به جوانان و نوجوانان در نهاد خانواده و مدرسه و همکاری بیشتر مردم شهرستان زرند با مسئولان منابع طبیعی منطقه تأکید کرد.

کرمی عنوان کرد: در سال جاری میزان بارندگی نسبت به سال‌های گذشته خوب بوده، اما این بارندگی‌ها تاثیر چندانی به سفرهای آب زیر زمینی نداشته است.

وی حفظ آب‌های موجود و استفاده بهینه از منابع آبی را تنها راه عبور از بحران کم‌آبی دانست و تصریح کرد: دولت تسهیلات ویژه و نامحدودی را برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری اختصاص داده است و کشاورزان منطقه باید از این فرصت به دست آمده بهره‌مند شوند.

کرمی ابراز داشت: کشاورزان زرند برای اجرای آبیاری تحت فشار به مراکز خدمات کشاورزی و یا مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند و از تسهیلات بانکی کم‌بهره و کمک بلاعوض 35 میلیون ریالی در هر هکتار بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/80022/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول