اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بهار:

منابع طبیعی با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد اداره شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بهار گفت: منابع طبیعی باید با همکاری و مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد اداره شود.

منابع طبیعی با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد اداره شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، حجت‌الاسلام حبیب‌الله حاتم‌نیا بعد از ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی به رویکرد منابع طبیعی در حفاظت و صیانت از سرمایه ملی اشاره کرد و اظهار داشت: رویکرد ما در منابع طبیعی رویکرد مشارکتی است، چراکه در بحث حفظ منابع طبیعی به اجبار نمی‌توان متوسل شد و مردم را باید با تشویق و ترغیب به حفاظت از منابع طبیعی سوق داد.

وی ادامه داد: تعدادی از افراد سودجو و منفعت‌طلب به اراضی ملی کشور تعرض می‌کنند که باید با این‌‌گونه افراد طبق قانون برخورد شود.

امام جمعه بهار خاطرنشان کرد: منابع طبیعی به عنوان یکی از مهم‌ترین نعمات خدادادی باید به نحوی مطلوب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه منابع طبیعی باید با همکاری و مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد اداره شود، تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، نحوه استفاده از منابع طبیعی باید به یک فرهنگ درآید.

حاتم‌نیا عنوان کرد: برای تقویت و گسترش فرهنگ حفظ منابع طبیعی در جامعه باید از توان و ظرفیت‌های مردمی بهره برد.

وی یادآور شد: یکی از کارهایی که باید برای تقویت فرهنگ منابع طبیعی در جامعه صورت گیرد، بیان و اهمیت جایگاه آن برای مردم است.

در ادامه مدیر‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به وجود مکانیزمی برای بازنگری زمین‌های جهاد کشاورزی که هم‌اکنون نیز در حال انجام است، ابراز داشت: در دو سال گذشته 36 هزار هکتار را بازنگری کردیم که از این میزان شش هزار و 700 هکتار را به مردم مسترد کردیم.

محمدرضا همتی تصریح کرد: در باب مبارزه با زمین‌خواری در استان 686 هکتار رفع تصرف زمین داشتیم که به ارزش بیش از هفت میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به بحث جنگل‌ها متذکر شد: در بخش جنگل‌ها، چهار هزار و 300 هکتار جنگل را در بخش دولتی نگهداری می‌کنیم و هفت هزار و 500 هکتار جنگل نیز با مشارکت مردم ایجاد شده که نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/2499/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول