اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت:

هفته منابع طبیعی هفته ترویج فرهنگ درختکاری است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به هفته درختکاری گفت: هفته منابع طبیعی هفته ترویج فرهنگ درختکاری است.

هفته منابع طبیعی هفته ترویج فرهنگ درختکاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی فرمانداری شهرستان پاکدشت، قربانعلی مقبلی در همایش هفته منابع طبیعی بر ترویج فرهنگ نهال کاری و درختکاری بین مردم تاکید کرد و گفت: رسیدن به توسعه پایدار در بخش های مختلف مستلزم حفظ و حراست از عرصه های منابع طبیعی است.

 فرماندار شهرستان پاکدشت با بیان اینکه حفظ، احیاء، توسعه و بهره‌برداری صحیح از عرصه‌های منابع طبیعی جزو ماموریت اصلی اداره منابع طبیعی است، گفت: طبیعت و فضای سبز در واقع هویت و شناسنامه هر شهرستان است و همه در جهت حفظ، احیاء، و حراست از این مواهب الهی تعهد شرعی و مسئولیت ملی داریم.

وی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، گفت: هر اقدامی که ریشه در فرهنگ دارد ماندگار خواهد بود.

مقبلی، بی‌توجهی به طبیعت را موجب وارد شدن خسارت‌های جبران ناپذیر به این موهبت الهی دانست و ادامه داد: تخریب طبیعت علاوه بر نسل حاضر باعث کاهش ذخایر طبیعی برای نسل‌های بعد شده و ما را در مقابل آنها مدیون می‌کند.

فرماندار شهرستان پاکدشت تاکید کرد: اگر می‌خواهیم شاد و سالم باشیم  باید به طبیعت بپردازیم بنابراین باید تلاش کنیم تا طبیعت را حفظ ، آراسته و پالایش نمائیم تا بتوان در سایه آن زندگی سالم و بدور از آلودگی داشته باشیم. 

نماینده عالی دولت در شهرستان پاکدشت بیان اینکه طبیعت از موهبت‌های الهی است تصریح کرد: هفته منابع طبیعی هفته ترویج فرهنگ درختکاری است.

فرماندار شهرستان پاکدشت با تاکید بر لزوم نهادینه شدن کشت درخت و درختکاری در جامعه بیان داشت: تنها به روز درختکاری در ایام هفته منابع طبیعی اکتفا نکنیم بلکه همه روز ما باید روز درختکاری باشد. 

در پایان مسئولان شهرستان پاکدشت به غرس نهال پرداختند.

این گزارش حاکی است، در نخستین روز از هفته منابع طبیعی در مراسمی با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار شهرستان پاکدشت، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستان و مسئولان اداره منابع طبیعی پاکدشت، مراسم روز درختکاری در روستای قشلاق قلعه نو املاک برگزار شد.

انتهای پیام/2462/ی/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول