اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان همدان:

توسعه گردشگری ورزشی همدان در دستور کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان ورزش و جوانان همدان گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان همدان می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری ورزشی حرکت کرد.

توسعه گردشگری ورزشی همدان در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سید عبدی افتخاری ظهر امروز در کار گروه تخصصی پژوهش، فناوری و تحول اداری استان همدان با بیان اینکه این استان ظرفیت رشته‌های ورزشی کوهنوردی و اسکی را دارد، اظهار داشت: طرح پژوهشی برای تدوین مدل ساختاری توسعه توریسم ورزشی در استان را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: توسعه گردشگری ورزشی با توجه به قابلیت‌های استان در کوهنوردی و اسکی تأثیرات زیادی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان دارد.

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان همدان اضافه کرد: با اقدامات انجام شده در راستای توسعه پیست اسکی تاریک دره همدان از رتبه 17 به رتبه پنجم کشوری ارتقاء یافته‌ایم.

وی افزود: در کشور فقط پنج پیست اسکی بین‌ا‌لمللی داریم که پیست اسکی تاریک دره همدان در بین این پیست‌ها قرار گرفته و کوهستان الوند با 3 هزار و 800 متر ارتفاع در توسعه گردشگری ورزشی نقش مؤثری می‌تواند ایفا کند.

افتخاری در ادامه تصریح کرد: در سال‌های اخیر در همدان چندین سالن ورزشی با ظرفیت 6 هزار، 10 هزار و 15 هزار نفری ایجاد شده که در راستای برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی و توسعه توریسم ورزشی ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ساختار جدید سازمان ورزش و جوانان متولی امور جوانان هستیم گفت: طرح پژوهشی را برای بررسی شیوه‌های گذراندن اوقات فراغت جوانان در دستور کار داریم.

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: طرح پژوهشی بررسی شیوه‌های گذراندن اوقات فراغت جوانان در 14 محور تأثیر ارزش‌ها، سبک زندگی، تأثیر ویژگی‌های خانوادگی رسانه‌ها و تبلیغات از اهم برنامه‌های این طرح است.

وی در ادامه به نظرسنجی انجام شده در بین بیش از 60 هزار نفر جوان در گروه سنی 14 تا 29 سال در استان اشاره کرد و یادآور شد: در پیمایش ارزش‌ها و انگیزش‌های جوانان در استان هشت درصد از نحوه گذران اوقات فراغت خود اعلام رضایت کردند.

افتخاری افزود: میزان 18 درصد رضایت نسبی دارند، 41 درصد ناراضی و 31 درصد ابراز نارضایتی محض از شیوه‌های گذران اوقات فراغت داشتند.

وی در ادامه بیان داشت: جامعه آماری انجام شده با توجه به اینکه استان تعداد 624 هزار نفر جوان دارد میزان 10 درصد از کل جوانان استان را در برگرفته است.

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان همدان در ادامه با بیان اینکه 23 درصد جامعه آماری مسئول گذران اوقات فراغت را خود جوانان دانستند اذعان داشت: 23 درصد جوانان خانواده‌ها را هم مسئول دانستند و 48 درصد مسئولیت پر کردن اوقات فراغت جوانان را دولت دانستند.

وی اضافه کرد: 32 درصد از جوانان اعلام کردند که اوقات فراغت خود را با تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای پر می‌کنند.

افتخاری در ادامه بیان داشت: 46 درصد جوانان جامعه آماری آینده شغلی برای خود متصور نیستند و این به روحیه ضعیف جوانان مربوط است که اجازه نمی‌دهد نگرش مثبتی به آینده را متصور شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص‌های ارزیابی هیئت‌های ورزشی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه هیئت‌های ورزشی بازوان کاری اداره کل ورزش هستند از سال 86 ارزیابی از هیئت‌های ورزشی شروع شده است.

مدیر کل سازمان ورزش و جوانان همدان در پایان گفت: در آخرین ارزیابی 12 هیئت ورزشی استان جایگاه آنها ارتقاء یافته و به رتبه اول تا پنجم رسیده است.

انتهای پیام/89019/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول