اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

رئیس منابع طبیعی کوهبنان:

هزار دانش‌آموز کوهبنانی همیار طبیعت هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهبنان گفت: در حال حاضر یک‌ هزار دانش‌آموز کوهبنانی به عنوان همیار منابع طبیعی آموزش دیده و تربیت شدند.

هزار دانش‌آموز کوهبنانی همیار طبیعت هستند

سید مسعود جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کوهبنان اظهار داشت: مردم نقش مؤثر و ارزشمندی در حفاظت و حراست از منابع طبیعی دارند و در حقیقت آنها یکی از بازوان قوی و همیاران افتخاری منابع طبیعی در حراست از عرصه‌های طبیعی هستند.

وی افزود: منابع طبیعی نوعی ثروت با ارزش و خدادادی است که ترویج فرهنگ حفاظت و آموزش‌های لازم در زمینه صیانت از این ثروت ملی و استفاده صحیح از آن ضروری است.

جعفری تصریح کرد: برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی با پیگیری‌های مستمر و جلب مشارکت اقشار مختلف مردم تعدادی از دوست‌داران طبیعت به عنوان همیاران منابع طبیعی با این اداره همکاری می‌کنند.

وی گفت: منابع طبیعی جزو ثروت‌های ملی و متعلق به همه نسل‌ها است، پس همه وظیفه دارند در راستای صیانت و حفاظت از این ثروت ملی و خدادادی تلاش کنند.

جعفری عنوان کرد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آشنا کردن مردم به اهمیت این فرهنگ در حیات انسان‌ها و ایجاد احساس مسئولیت در مردم نسبت به حفاظت از منابع طبیعی، ایجاد تشکیلات منسجم مشارکتی برای حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی و ترویج اصول حفاظت از این منابع از اهداف طرح استفاده از همیاران طبیعت است.

وی فرهنگ‌سازی در حوزه منابع طبیعی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان نقش مؤثری در این زمینه دارند که در این راستا منابع طبیعی به منظور ارتقای فرهنگ حفاظت با همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان از وجود دانش‌آموزان بهره گرفته و در حال حاضر یک ‌هزار دانش‌آموز کوهبنانی به عنوان همیار منابع طبیعی آموزش داده و تربیت شدند.

وی بیان داشت: عزت و افتخار امروز ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی ثمره خون شهیدانی است که در دوران دفاع مقدس از تمام هستی خود گذشتند و با لبیک به ندای رهبر خویش با تمام وجود از مرزهای عزت و شرف این کشور دفاع کردند.

جعفری گفت: روزگاری دشمن به صورت مشخص در مقابل ما قرار داشت و ما اسلحه را به سوی او نشانه گرفته بودیم، اما دشمنان پس از قبول شکست در دوران دفاع مقدس امروز شیوه مبارزاتی خود را تغییر دادند و از طریق جنگ فرهنگی و در نهایت امروز با تحریم اقتصادی و تشدید این جنگ قصد مبارزه با مردم ایران اسلامی را دارند.

وی عنوان کرد: دشمنان باید بدانند مردم ایران اسلامی در سایه ولایت و رهبری تا نابودی کامل آنان دست از مبارزه بر ‌می‌دارند.

انتهای پیام/80012/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول