اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

تکریم خانواده‌های شهدا کم از ایثارگری نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: تکریم خانواده‌های شهدا کمتر از ایثار و شهادت و جانفشانی در راه ارزش‌های انقلاب نیست.

تکریم خانواده‌های شهدا کم از ایثارگری نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: خانواده‌های شهدا ولی نعمتان جامعه هستند که باید عظمت و جاه و جلال آن‌ها حفظ شده و خدشه‌ای به بزرگواری آن‌ها وارد نشود.

وی با یادآوری این‌که در دوران جنگ هشت ساله و 34 ساله پیروزی انقلاب اسلامی خانواده‌های شهدا مدافعان حق و حقیقت و ارزش‌های اسلامی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: هر چقدر به این خانواده‌ها خدمت شود و تکریم و تعزیمی از آن‌ها صورت گیرد باز هم کم است.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران در مسیر عزت‌مند خود قدر خون‌های ریخته شده و عظمت ایثارگری نسل ارزشمند انقلاب اسلامی را می‌داند، یادآور شد: ما امروز بیش از هر زمان دیگر به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام آن‌ها نیاز داریم چراکه جامعه بدون پایبندی به چنین فرهنگ اصیلی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

علوی گفت: اگر انقلاب اسلامی در مسیر عزت‌مند خود توانسته است امروز در اوج اقتدار قرار گیرد به واسطه این خون‌ها و جانفشانی‌ها است که در عرصه‌های مختلف نمود و بروز پیدا می‌کند.

وی سالروز تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران را گرامی داشت و عنوان کرد: این حرکت امام راحل پیامی برای همه ما داشت که قدر خانواده‌ها و ایثارگران جامعه را با معنویت و ارزش‌های خلق شده بدانیم.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود هفته احسان و نیکوکاری را گرامی داشت و افزود: از مؤمنان در آستانه عید نوروز انتظار می‌رود تا با کمک به فقرا و نیازمندان یاریگر آن‌ها باشند.

علوی یکی از ویژگی‌های معنوی و ارزشی جامعه را تلاش در غمگساری افراد فقیر و بی‌بضاعت اعلام کرد و گفت: ما که به مانند یک پیکره جامعه هم هدف و هم قسم هستیم باید یاریگر همدیگر بوده و دست نیازمندان و فقرای جامعه را بگیریم.

وی یکی از ماهیت‌های‌ انقلاب اسلامی را ماهیت حفظ حرمت‌ خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش نهادهای حمایتی اعلام کرد و ادامه داد: آنچه که امروز جامعه اسلامی ما در آستانه عید نوروز نیازمند است توجه به برطرف کردن نیاز فقرا و افراد بی‌بضاعت است که می‌تواند شادی و امید را در جامعه تزریق کند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان در حفظ وحدت و همدلی بیشتر تصریح کرد: ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر در داخل کشور همدلی‌هایمان را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علوی به شرایط حساس جامعه اشاره کرد و یادآور شد: برای گذر از این پیچ تاریخی نیازمند همدلی مسئولان، همراهی مردم و احساس تکلیف بزرگان هستیم.

انتهای پیام/62003/م20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول