اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان خبر داد

شناسایی 2 هزار نقطه یادمان دفاع مقدس در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: تاکنون دو هزار نقطه یادمان دفاع مقدس در استان کردستان شناسایی شده است.

شناسایی 2 هزار نقطه یادمان دفاع مقدس در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرضا شرفیانی در جلسه ستاد ساماندهی یادمان شهدای گمنام قروه اظهار داشت: در حال حاضر 10 یادمان شهدای گمنام در استان بنا شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان ادامه داد: پنج یادمان دیگر نیز در دست احداث است که 22 اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی، اعتبار تخصیصی این یادمان‌ها را 75 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان تاکنون 40 میلیارد ریال اعتبار جذب و هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، احداث کانون‌های فرهنگی در جوار یادمان‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و خاطرنشان کرد: در همین راستا دو کانون فرهنگی در سطح استان در دست احداث است.

وی تصریح کرد: در راستای بهره‌گیری معنوی بیشتر مردم از یادمان‌های بنا شده، از توانمندی‌های خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و نیز رزمندگان و نیروهای ارزشی در اجرای برنامه‌های مرتبط با دفاع مقدس، فراهم‌سازی زمینه بازدید کاروان‌های راهیان نور از یادمان شهدا و مسافران نوروزی اجرایی خواهد شد.

فرماندار قروه نیز در این نشست با تأکید بر تسریع در ساماندهی یادمان شهدای گمنام این شهرستان عنوان کرد: ساماندهی این یادمان از خواسته‌های اصلی مردم است که می‌تواند بستر بهره‌گیری معنوی از این مکان مقدس باشد.

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: برای ساماندهی این یادمان در سال جاری سه میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک ‌دارایی‌های سرمایه‌ای اختصاص یافته بود که سال آینده هم معادل همین اعتبار درنظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه از شش میلیارد ریال اعتبار تخصیصی برای احداث و ساماندهی این یادمان با مشارکت فرمانداری و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکنون دو میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است، بیان داشت: یک میلیارد ریال نیز از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به این امر اختصاص یافته است.

فرماندار قروه در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت، تندیس شهید در میدان شهدا و محوطه فرمانداری این شهرستان نصب خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قروه نیز در این نشست با تأکید بر تسریع در ساماندهی یادمان شهدای قروه گفت: تأخیر در بهره‌برداری از این یادمان ارزشمند موجب نارضایتی مردم شهیدپرور قروه شده است.

جعفر کاوه افزود: حضور شهدا هدایتگر جامعه است؛ از این رو باید با توجه بیشتری نسبت به ساماندهی یادمان این عزیزان که امامزادگان عشق هستند، عمل شود.

گفتنی است؛ خاک شهرستان قروه میزبان پنج شهید گرانقدر گمنام دفاع مقدس بوده و از 415 شهید این شهرستان پیکر 14 شهید مفقود است.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول