اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پزشکی مشهد خبر داد

شبانه‌روزی شدن یک چهارم داروخانه‌های روزکار مشهد در تعطیلات

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک چهارم داروخانه‌هایی که در مشهد روزکار به مردم خدمات ارائه می‌دادند در ایام تعطیلات به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند.

شبانه‌روزی شدن یک چهارم داروخانه‌های روزکار مشهد در تعطیلات

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود آذرپژوه ظهر امروز در نشست خبری ستاد تسهیلات زائران دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سالن کنفرانس ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: 12 معاونت در استانداری خراسان‌رضوی برای ساماندهی امور زائران حضرت رضا (ع) شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: یکی از این معاونت‌ها معاونت بهداشت و درمان است که ریاست آن با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دبیری آن با روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به فعالیت‌هایی که در سال‌های گذشته در راستای حفظ سلامتی زائران انجام شده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای اسفند ماه سال جاری هر یک از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فراخور وظایف خود اقداماتی را برای بالاتر رفتن سطح خدمات به زائران حضرت ثامن‌الحجج انجام داده‌اند.

آذرپژوه ادامه داد: در حوزه درمان با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران حضرت رضا (ع) نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد تدابیر ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: از بخش خصوصی به ویژه درمانگاه‌های خدمات سرپایی در خواست شده است که با 25 درصد ظرفیت خود خدمات‌رسانی را به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) انجام دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مهم در بخش درمان تامین داروی مورد نیاز مردم است، اظهار کرد: برای اینکه مردم بتوانند داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند علاوه بر 41 داروخانه‌ای که در شهر مشهد به صورت شبانه‌روزی خدمات ارائه می‌دهند یک چهارم از داروخانه‌های روزکار هم در ایام تعطیلات به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

آذرپژوه ادامه داد: همچنین با کلینیک‌های ویژه‌ای، آزمایشگاه‌ها، بخش‌های پاراکلینیکی و کلینیک‌های دندانپزشکی که مجوز کار به صورت شبانه‌روزی را دارند مکاتباتی انجام شده است که برنامه‌های خود را تنظیم و ساعات مقدور برای خدمت‌رسانی را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه اعلام کنند تا دانشگاه بتواند از ظرفیت بخش خصوصی در راستای حفظ سلامت زائران و خدمت‌رسانی‌ بهتر به زائران استفاده کند.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوان خدمات بهتری به زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) ارائه داد باید از تمام ظرفیت‌های موجود هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی استفاده کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تمام کلینیک‌های ویژه در بیمارستان‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: تمام اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در این ایام مایل به همکاری با دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند حضور خود را اعلام کرده و از ابتدای تعطیلات فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

آذرپژوه اشغال تخت بیمارستان توسط زائران را در مشهد مقدس بین 25 تا 30 درصد متوسط در کل سال اعلام کرد و تاکید کرد: این آمار اگر تنها در بازه نوروز در نظر گرفته شود، بالاتر می‌رود.

وی اضافه کرد: از این‌رو باید تمهیدات لازم برای بستری زائرانی که نیاز به بستری دارند در ایام نوروز در نظر گرفته شود که در این راستا از تمامی امکانات بیمارستا‌ن‌های دولتی استفاده می‌شود تا بتوان خدمات مطلوبی به زائران و مجاوران حضرت رضا‌ (ع) ارائه داد.

انتهای پیام/70010/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول