اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا و با حضور رئیس جمهور

84 پروژه راهسازی و راهداری در استان مرکزی افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از 84 پروژه راهسازی و راهداری با حضور رئیس جمهور در استان خبر داد.

84 پروژه راهسازی و راهداری در استان مرکزی افتتاح می‌شود

غلامرضا خرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: فردا و با حضور رئیس جمهور 84 پروژه راهسازی، راهداری، راه روستایی و فنی و اجرایی در شهرهای مختلف استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: افتتاح کنار گذر شمالی شهر اراک به طول 50 کیلومتر با اعتبار 520 میلیارد ریال، تقاطع غیر هم‌سطح میدان بسیج اراک به طول 307 متر با اعتبار 80 میلیارد ریال، روکش آسفالت محور اراک راهجرد به طول 14 کیلومتر با اعتبار 85 میلیارد ریال، احداث باند دوم محور اراک خمین به طول 21 کیلومتر با اعتبار 210 میلیارد ریال، آسفالت محور خمین گلپایگان به طول 14 کیلومتر با اعتبار 140 میلیارد ریال و تعریض محور نیمور دلیجان به طول 12 کیلومتر با اعتبار 120 میلیارد ریال از پروژه‌های حوزه ساخت و توسعه‌ راه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در حوزه راه روستایی نیز 32 پروژه راه روستایی شامل زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی در شهرهای تفرش، خمین، خنداب، زرندیه، ساوه، غرق‌آباد، شازند و فراهان به طول 110 کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

خرمی ادامه داد: بهره‌برداری از روشنایی محور اراک فرمهین به طول پنج کیلومتر، محور اراک راهجرد به طول 42 کیلومتر، ایمن‌سازی تقاطع غیر هم‌سطح میدان بسیج اراک، اجرای درز انبساط الاستمری محور اراک بروجرد، حذف نقاط حادثه‌خیر و ترانشه‌برداری محور اراک بروجرد و کمربندی جنوب شهر اراک، خط کشی محورهای مواصلاتی استان به طول یک هزار و 850 کیلومتر، اجرای گاردریل، تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی و احداث و ترمیم راهدارخانه‌های سوله ماشین‌آلات و انبارهای نمک نیز از پروژه‌های حوزه راهداری استان است که با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی در حوزه فنی و اجرایی نیز 12 پروژه شامل ساختمان صدا و سیمای خمین، کتابخانه عمومی کوی امیرالمومنین، مجتمع اداری کمیجان، ساختمان دارالقرآن آشتیان، ساختمان شبکه دامپزشکی ساوه،  انتقال خون ساوه، هواشناسی محلات و... به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/87004/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول