اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دامغان:

همواره باید از پرستاران دلسوز جامعه قدردانی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دامغان با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت پیام‏آور عاشورا و روز پرستار گفت: همواره باید از پرستاران دلسوز جامعه قدردانی شود.

همواره باید از پرستاران دلسوز جامعه قدردانی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‏الاسلام سیدمحمود ترابی ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان دامغان با اشاره به در پیش بودن پنجم جمادی‏الاول، سالروز ولادت پیام‏آور عاشورا و روز پرستار بیان داشت: حضرت زینب کبری(س) برای اسلام و ائمه اطهار(ع) ارزش و منزلت والایی دارند.

وی تصریح کرد: ولادت باسعادت حضرت زینب (س) روز فرخنده‏ای است تا از خدمات شایان توجه این بزرگ‏زن تاریخ اسلام و تشیّع قدردانی شود.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب (س) به نیکی به عنوان روز پرستار نام‏گذاری شده است، تصریح کرد: تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مملو از مناسبت‏ها و نام‏گذاری‏های فرخنده‏ای است که یکی از آنها، روز پرستار بوده و باید در این روز از پرستاران دلسوز جامعه قدردانی شود.

ترابی گفت: حضرت زینب کبری(س) جدای از ماهیت و وظیفه پرستاری از کربلاییان، الگوی بارزی در اطلاع‏رسانی دینی و اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: این حضرت را می‏توان اسوه حسنه‏ای برای حیا، ادب، حجاب و عفاف و همچنین عبادت دانست.

امام جمعه دامغان از دختران و بانوان مؤمن و خداجوی ایران اسلامی خواست تا از این شیر زن دشت کربلا الگوبرداری کرده و همواره به ایشان اقتدا کنند.

ترابی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سال نو و جنب و جوش مردم برای آماده‏سازی خود در سال جدید اشاره کرد و فرارسیدن بهار طبیعت را به مردم و مسئولان کشورمان تبریک گفت.

وی خواستار توجه به بهار دل‏ها نیز شد و گفت: در روزهای مانده تا سال جدید باید خود را شست‏وشو دهیم و تطهیر کنیم و با آغاز سال نو با حال و هوایی دیگر وارد عید نوروز شویم.

انتهای پیام/2249/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول