اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

استقرار 2 هزار گشت راهداری در جاده‌های کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام استقرار 2 هزار گشت راهداری در جاده‌ها گفت: 11 هزار و 500 راهدار در هزار و 400 اکیپ راهداری کشور در حال انجام وظیفه هستند.

استقرار 2 هزار گشت راهداری در جاده‌های کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، شهریار افندی‌زاده عصر امروز در حاشیه افتتاح چهار پروژه عمرانی محور مواصلاتی هراز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه بیش از 2 هزار گشت راهداری برای مسافرت‌های نوروزی در محورهای مواصلاتی و جاده‌های کشور مستقر شدند، اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 11 هزار و 500 راهدار در هزار و 400 اکیپ راهداری در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نیز همانند همه ارگان‌ها برای نوروز راهدارخانه‌های خود را تجهیز کرده و هم‌اکنون حدود 8 هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری آماده خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با تاکید اینکه مرکز مدیریت راه‌های کشور نیز با تمام قوا به همراه مرکز کنترل ترافیک پلیس برای اطلاع‌رسانی مردم مهیا است، اضافه کرد: امیدواریم روند رو به کاهشی را که از سال 84 در زمینه کاهش تصادفات و حوادث جاده‌ای در پیش گرفتیم در نوروز 92 با رشد بیشتری همراه باشد و کمترین حوادث و تلفات جاده‌ای را در ایام تعطیل نوروز شاهد باشیم.

افندی‌زاده با اعلام اینکه 950 دستگاه ترددشمار مرکز کنترل ترافیک راه‌های کشور همه اطلاعات راه‌ها و جاده‌ها را به صورت آنلاین در اختیار سایت جامع راه قرار می‌دهند، گفت: مردم و مسافران می‌توانند هر یک ساعت از اطلاعات و آنالیزهای به روز راه‌های کشور آگاهی پیدا کرده و ورود و خروج خود از محل‌های جابه‌جایی را با وضعیت ترافیک و تردد هماهنگ کنند.

وی با اشاره به بخش مجتمع‌های بین‌راهی در جاده‌های کشور تصریح کرد: مجتمع‌های خدمات رفاهی که در کنار رستوران‌ها جای دارند از حدود چهار سال گذشته زیر نظر راهداری قرار گرفتند و معمولاً در جاهایی احداث می‌شوند که بخش خصوصی با توجه به میزان تردد و بحث‌های فنی درخواست خود را اعلام می‌کند.

افندی‌زاده ادامه داد: درخواست هر سرمایه‌گذاری که علاقمند به فعالیت در این بخش است توسط این سازمان بررسی شده و در صورت تأیید توانمندی مالی و تضمین در اجرای پروژه برای آن مجوز ساخت صادر می‌شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، حدود 440 مجتمع خدماتی رفاهی از سازمان راهداری کشور مجوز ساخت و فعالیت گرفتند که با نظارت و کنترل این سازمان در حال خدمات‌رسانی هستند تا مسافران با آرامش بیشتری در جاده‌ها سفر کنند.

انتهای پیام/86012/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول