اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول قرارگاه راهیان‌نور سپاه قزوین خبر داد

اعزام بیش از 28 هزار قزوینی به اردوهای راهیان‌نور

خبرگزاری فارس: مسئول قرارگاه راهیان‌نور سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین از اعزام بیش از 28 هزار نفر قزوینی به این اردوها در طی امسال خبر داد.

اعزام بیش از 28 هزار قزوینی به اردوهای راهیان‌نور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، عباس برزگر ‌ابراهیمی امروز در نشستی با خبرنگاران قزوین اظهار کرد: معراج شهدای اهواز، دهلاویه، هویزه، اروندکنار، گمرک خرمشهر، طلائیه و شلمچه به عنوان مناطق بازدید زائران قزوینی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 9 هزار نفر از این تعداد را دانش‌آموزان تشکیل می‌دادند، افزود: در حدود پنج هزار و 200 نفر از این گروه دانش‌آموزان دختر و چهار هزار و 750 نفر دانش‌آموزان پسر سال دوم دبیرستان بودند که از مهر ماه تا پایان بهمن ماه امسال به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین عنوان کرد: به منظور آرامش خاطر دانش‌آموزان و خانواده‌ها، در هر یک از اتوبوس‌های اعزامی سه نفر معلم و در برخی از اتوبوس‌ها نیز یک نفر راوی و یک نفر روحانی حضور داشتند.

برزگر بیان کرد: امنیت اردوهای دانش‌آموزی به‌گونه‌ای بود که بخش قابل توجهی از دانش آموزان پس از شرکت در اردو‌ها، به همراه خانواده‌های خود در دیگر اردو‌ها نیز شرکت می‌کردند.

این مسئول بیان کرد: تدارکات برگزاری اردوی راهیان‌نور برای شش هزار و 500 نفر از اقشار مختلف و خانواده‌ها دیده شده است که با احتساب زائران خودجوش پیش‌بینی می‌شود تعداد آن‌ها به 10 هزار نفر برسد.

برزگر توضیح داد: زائران خودجوش آن دسته از افرادی هستند که خارج از کاروان‌ها تصمیم به حضور در مناطق عملیاتی می‌گیرند که در صورت تمایل زائران، سپاه استان هزینه‌های اسکان و تغذیه آنان را برعهده می‌گیرد.

وی به شرکت پنج هزار و 420 نفر زائر در اردوهای راهیان‌نور شمال‌غرب کشور طی امسال اشاره کرد و موزه دفاع مقدس همدان، سرپل ذهاب، بازی دراز، قصر شیرین و گمرک خسروی را از جمله مکان‌های مورد بازدید آنان برشمرد.

مسئول قرارگاه راهیان‌نور سپاه قزوین اذعان کرد: تعداد خادمان اعزامی به همراه کاروان‌ها یک‌هزار و 591 نفر است که بیشتر آن‌ها از قشر تحصیل‌کرده و دارای مدرک کار‌شناسی و یا کار‌شناسی ارشد هستند.

برزگر ابراهیمی خاطر نشان کرد: به منظور حفظ سلامت زائران شهدا، اتوبوس‌های حامل زائران پیش از اعزام به مناطق از نظر فنی، بررسی و تأیید می‌شوند.

وی اذعان کرد: در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به زائران، کاروان‌ها و چهار اردوگاهی که زائران قزوینی در خوزستان در آن‌ها اسکان می‌یابند، از درمانگاه، آمبولانس و تیم پزشکی برخوردار هستند.

این مسئول، اردوهای راهیان‌نور را از بزرگ‌ترین اردوهای فرهنگی و تربیتی در سطح کشور برشمرد و بیان کرد: بنا به بررسی‌های کار‌شناسان، جلسات قرآنی، یادواره‌های شهدا و این اردوها بیش‌ترین تاثیر را بر جوانان دارند.

برزگر ابراهیمی تصریح کرد: به همین دلیل اردوهای راهیان‌نور که تا پیش از سال 90 تنها در تعطیلات نوروزی برگزار می‌شدند، در دو سال اخیر در طول سال نیز به اجرا در می‌آیند.

انتهای پیام/77011/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول