اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 68

مقسمی: 47 پایگاه امدادی در گلستان آماده خدمت به مسافران نوروزی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان گفت: 47 پایگاه امداد و نجات این مرکز در استان آماده خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی به استان است.

مقسمی: 47 پایگاه امدادی در گلستان آماده خدمت به مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدجواد مقسمی صبح امروز در جمع اعضای کمیته امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان اظهار داشت: این پایگاه‌ها به موازات 25 کیلومتری یکدیگر قرار گرفته و در هرکدام یک آمبولانس استقرار یافته است.

آماده‌باش مرکز فوریت‌های پزشکی استان از 25 اسفند ماه تا 17 فروردین ماه سال آینده 

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه از 25 اسفند ماه جاری تا 17 فروردین ماه سال آینده، مراکز بهداشتی و درمانی استان برای مقابله با حوادث و سوانح احتمالی آماده‌باش خواهند بود.

مقسمی با تاکید بر سرعت عمل در امداد و نجات شهروندان در حوادث احتمالی افزود: تمام بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس 115 استان در این ایام با شدت و قوت بیشتر به ارائه خدمات منطبق با وظایف خود خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: 14 بیمارستان دولتی و هفت بیمارستان خصوصی در طول اجرای طرح ضمن آمادگی کامل با استقرار پزشکان متخصص، آماده هرگونه خدمات بهداشتی و امدادی هستند.

این مسئول با اشاره به عضویت وی در طرح استقبال ایمن از بهار استان گلستان خاطرنشان کرد: این مرکز به عنوان دبیرخانه کمیته درمان و تسهیلات سفر استان نیز نقش ایفا می‌کند.

مقسمی یادآور شد: دبیرخانه در مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مستقر و شهروندان می‌توانند در صورت بروز مشکل  با شماره 6624010 تماس حاصل کنند.

آمادگی کامل برای مقابله با حوادث طبیعی احتمالی در گلستان

وی ادامه داد: این مرکز واقع در کمربندی شرقی جنب پارکینگ قائم گرگان، به شکل شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسافران و شهروندان گلستانی است.

عضو ستاد استقبال ایمن از بهار استان گلستان با اشاره به نوع حوادثی که این مرکز مدیریت می‌کند، اضافه کرد: تمام حوادث انسان ساخت و غیر انسانی شامل حوادث ترافیک، مسمومیت گروهی و مصدومیت‌های منجر به فوتی بالای دو نفر و حوادث بهداشتی محیطی و شغلی از جمله موضوعات امدادی است که این مجموعه مدیریت می‌کند.

مقسمی در ادامه بیان داشت: در زمینه بلایای طبیعی نیز این مرکز آمادگی و مقابله لازم برای مواجهه با حوادث احتمالی را دارد.

تاکنون گزارشی از حادثه دریافت نشده است

وی با اشاره به شروع طرح امدادی توسط این مرکز خاطرنشان کرد: تاکنون گزارشی مبنی بر حادثه توسط این مرکز دریافت نشده است.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: با توجه به تمهیدات پیش‌بینی شده و رعایت موارد ایمنی توسط مسافران و شهروندان، سالی عاری از خطر، توام با ایمنی داشته باشیم.

رئیس مرکز امداد و فوریت‌های پزشکی استان گلستان، در سال جدید یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای خود را داشتن جامعه‌ای ایمن به همراه سلامتی برای هموطنان ایران زمین عنوان کرد.

استقبال ایمن از بهار، طرح ویژه تعطیلات نوروزی و چهارشنبه پایانی سال بوده و همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه موظف به اجرای آن هستند.

انتهای پیام/83002/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول