اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ایام فاطمیه

مراسم عزاداری و سخنرانی در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

به مناسبت ایام فاطمیه، مراسم عزاداری و سخنرانی در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

مراسم عزاداری و سخنرانی در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال نیز همچون سنوات گذشته مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

مجتبی شهامی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال نیز مراسم شهادت این بزرگوار به مدت سه شب در حسینیه اعظم زنجان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال مراسم عزاداری دخت پیامبر گرامی اسلام با سخنرانی آیت‌الله سید محمد حسینی و مداحی مرتضی حیدری و گنج‌خانلو برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: این مراسم در روزهای 22 ،23 و 24 فروردین‌ماه جاری برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دیروز نیز مراسم عزاداری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در حسینیه اعظم زنجان برگزار شد.

شهامی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مسئولان حسینیه اعظم زنجان به مناسبت سال نو اشاره کرد و گفت: توزیع تبرک حسینیه اعظم زنجان در بین میهمانان، اهدای تقویم سال 92 و ... از اقداماتی است که در این ایام اجرایی می‌شود.

گفتنی است، حسینیه اعظم زنجان از اماکن مذهبی شیعیان است که در جنوب شهر زنجان واقع شده است، قدمت این مکان به حدود یک قرن پیش می‌رسد و هر سال توسط حسینیه اعظم زنجان در روز هشتم ماه محرم دسته عزاداری برگزار می‌شود.

آستان مقدس حسینیه اعظم زنجان که از اماکن متبرک و معنوی استان زنجان است امروزه آوازه و شهرت آن به برکت توجهات خاصه حضرت سیدالشهدا (ع) جهانی شده است.

هیئت امنای این مکان مقدس از توان و ظرفیت‌های موجود جهت ارتقای فرهنگ عاشورا و کیفیت مجالس عزاداری سرور شهیدان استفاده کرده و با سازمان‌دهی نیروی انسانی مخلص توانسته است تا حد مطلوب در مقطع کنونی این مکان را اداره کند.

در بخش فرهنگی، ایجاد کتابخانه و دربخش سمعی و بصری تکثیر نوارهای سخنرانی وعاظ و پخش اینترنتی مراسم عزاداری و ... به سراسر جهان و در بخش مذهبی برگزاری مراسم دعا و عزاداری و اعیاد ائمه اطهار (ع) و سخنرانی، برگزاری مراسم با شکوه دهه محرم و دسته عزاداری شب تاسوعا از اقدامات این مجموعه بوده است.

حسینیه اعظم زنجان بیشتر به‌ خاطر دسته‌ای که هر سال در هشتمین روز ماه محرم دارد، مشهور است.

این دسته حرکت خود را از محل حسینیه اعظم شروع می‌کند و به صورت معمول همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم پایان می‌یابد.

جمعیت این دسته افزون بر 500 هزار نفر است. مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان در تاریخ 15 دی‌ماه 87 با شماره ثبتی 10 به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است.

انتهای پیام/73005/م20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول