اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی ـ 123

نوروزی: غذاهای محلی در جشنواره «محمدآباد» گرگان عرضه می‌شوند

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره نوروزی روستای محمدآباد گرگان گفت: در این جشنواره غذاهای محلی عرضه می‌شوند.

نوروزی: غذاهای محلی در جشنواره «محمدآباد» گرگان عرضه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن نوروزی بعد از ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز به کار چهارمین جشنواره نوروزی در روستای «محمدآباد» گرگان در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های روستایی از امسال در دستور کار ستاد سفرهای نوروزی قرار گرفته است، اظهار داشت: یکی از غرفه‌های هفت‌گانه این جشنواره غرفه عرضه مستقیم تولیدات و غذاهای محلی است.

وی افزود: در این غرفه ترشیجات محلی، آش‌گزنه، آش‌ترشی، ماش‌پتی و انواع غذاهای محلی عرضه می‌شوند.

20 جشنواره در 15 روستای استان گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز 1392، 20 جشنواره در 15 روستای استان گلستان برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها با حمایت دفتر امور روستایی استانداری گلستان برگزار خواهند شد.

نوروزی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها نخستین تجربه دفتر امور روستایی استانداری گلستان در قالب ستاد سفرهای نوروزی است. 

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این جشنواره ها لحظات شاد و مرفهی را برای مردم استان و مسافران نوروزی فراهم کند.

جوانان «محمدآباد» در زمینه ورزشی سرآمد هستند

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان خاطرنشان کرد: جوانان روستای «محمدآباد» این شهرستان در رشته‌های کبدی، کاراته، جودو، کشتی با شال، فوتبال و کوهنوردی صاحب مقام‌های مختلفی بوده لذا به همین دلیل غرفه ورزشی در زیر مجموعه چهارمین جشنواره نوروزی این روستا قرار دارد.

نوروزی اظهار داشت: از آنجایی که یکی از اهداف برگزاری این جشنواره زنده کردن فرهنگ، آداب و رسوم گذشته است غرفه نان محلی نیز در این جشنواره مشغول فعالیت بوده و به عرضه مستقیم نان محلی می‌پردازد.

به گفته وی، با برپایی غرفه چایخانه سنتی، دم نوش‌های گیاهی مانند «گل گاو زبان» و «به لیمو» به اهالی روستا و مسافران عرضه می‌شود.

دفتر امور روستایی استانداری گلستان حامی دهیاری‌ها است

دهیار روستای «محمدآباد» گرگان نیز در حاشیه افتتاح چهارمین جشنواره نوروزی این روستا در خصوص اقدامات این دهیاری در سال 1391 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان گفت: سال گذشته با همکاری دفتر امور روستایی استانداری گلستان ساختمان دهیاری احداث و افتتاح شد.

محمد رمضان‌پور اظهار داشت: روشنایی و شن‌ریزی معابر، اجرای فاز دوم بوستان محلی، احداث کمربندی در ضلع غربی روستا به طول یک کیلومتر مربع، ساخت پیاده‌رو به طول 400 مترمربع و کاشت یک‌هزار اصله نهال زیتون و 600 اصله سرو شیرازی از جمله اقدامات این دهیاری در سال گذشته هستند.

وی از دفتر امور روستایی استانداری گلستان، فرماندار گرگان و بخشدار مرکزی این شهرستان تقدیر کرد و افزود: دفتر امور روستایی حامی دهیاری‌ها است.

لازم به ذکر است کمیته گردشگری روستایی ستاد تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان برگزاری 20 جشنواره در 15 روستای استان در تعطیلات نوروز 1392 را در دستور کار خود دارد.

انتهای پیام/83003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول