اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

فرجامی: مزار شاه سلیمان علی(ع) پذیرای زائران زیادی است

مزار شاه سلیمان علی (ع) در شهرستان خوسف در بین بقاع متبرکه خراسان جنوبی دومین رتبه را به لحاظ جذب زائر در نوروز 92 تاکنون داشته است.

فرجامی: مزار شاه سلیمان علی(ع) پذیرای زائران زیادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مزار شاه سلیمان علی (ع) در شهرستان خوسف از بامداد صبح امروز با توجه به اینکه روز جمعه بود جمعیت بالایی از زائر را تجربه کرد.

امامزاده شاه سلیمان علی(ع) خوسف از زیارتگاه‌های پرطرفدار خراسان جنوبی است که گروهی او را از سادات باقریه و برخی از اولاد موسی بن جعفر و از صحابه امامزادگان می‌شمارند.

این بقعه متبرکه در جنوب غربی شهرستان بیرجند در شهرستان خوسف بخش ماژان واقع شده است.

راه ارتباطی آن از طریق جاده آسفالت خوسف - دولت‌آباد - گیو و جاده خاکی تا محل زیارتگاه است که به طول 90 کیلومتر از خوسف است.

50 واحد زائرسرا مملو از جمعیت است

زیارتگاه بر دامنه کوه قرار دارد و مزارع و باغات انواع درخت‌ها پیرامون آن بر زیور آن افزوده‌اند.

در آرامگاه شاه سلیمان علی(ع) بقعه‌ای ساخته‌اند که شامل ایوان و رواقی است که بر میانه آن بر روی قبر مطهر ضریحی زیبا جانمایی شده است.

این بنا دارای سقف گنبدی کوتاه، شیشه‌کاری و گچکاری است. امکانات رفاهی شامل فروشگاه، نانوایی،حمام، آب، برق و دارای تعداد 50 واحد زائرسرا و سرویس‌های بهداشتی و کشتارگاه است.

خانه خلیلی روستای نوغاب

از دیگر آثار دیدنی خوسف خانه خلیلی در روستای نوغاب در حوالی خور است.

این بنا تاریخ در روستای نوغاب در 50 کیلومتری غرب خوسف واقع شده است که از ویژگی‌های این بنا سردر ورودی با طاق جناقی از تزئینات ظریف رسمی‌بندی در سقف، هشتی، ایوان‌ها، اطاق‌های تابستانی و زمستانی مطبخ و انباری است.

این بنا که کاملاً‌ منطبق با شرایط اقلیمی و جغرافیایی منطقه ساخته شده از بناهای اواخر قاجار و اوایل پهلوی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/2248/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول