اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

عربی: اقامت در کمپ‌های خراسان جنوبی 2 برابر شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از افزایش دو برابری اقامت در کمپ‌های استان از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون خبر داد.

عربی: اقامت در کمپ‌های خراسان جنوبی 2 برابر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عربی صبح امروز در بازدید از برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی استان با بیان اینکه برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی امسال نسبت به سال‌های گذشته منظم‌تر و منسجم‌تر بود، اظهار کرد: امسال در همه مبادی ورودی استان سوغات همه شهرستان‌ها را عرضه کردیم.

وی با تقدیر از برنامه بازدید سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی از آثار تاریخی شهرستان‌های مختلف استان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای در ستاد تسهیلات نوروزی انجام شده است.

قلعه شاهدژ نهبندان یکی از زیباترین آثار باستانی خراسان جنوبی

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با تاکید بر بازدید مردم از اماکن دیدنی خراسان جنوبی تصریح کرد: قلعه شاهدژ نهبندان که در پنج کیلومتری شرق شهرستان نهبندان قرار دارد یکی از قلعه‌های زیبای خراسان جنوبی است که در روزهای گذشته حجم بالایی از مسافر را تجربه کرد.

عربی گفت: این قلعه عظیم سنگی بنایی است دفاعی و مربوط به فدائیان اسماعیل بوده و مصالح بنا تماما از سنگ و آجر است که در بعضی از قسمت‌ها سنگ‌ها بدون استفاده از ملات بر روی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

شالوده شاهدژ مربوط به ساسانی‌هاست

وی با بیان اینکه در داخل قلعه فضاهایی نظیر اتاق‌های سربازان، اصطبل، آب انبار، برج‌های دفاعی، حصار انبار آذوقه و سایر قسمت‌های ضروری وجود داشته است، تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده این قلعه گنجایش 3 هزار نفر را داشته است.

عربی اضافه کرد: شالوده این بنا متعلق به دوران ساسانی است که در دوران اسلامی توسط اسماعیلیان خریداری، بازسازی و مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام/2248/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول