اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

رمل‌های شنی زیرکوه با گونه‌های نادر حیوانات

رمل‌های شنی همت‌آباد شهرستان زیرکوه با گونه‌های نادر حیوانات و جانوران این روزها پذیرای خیل عظیمی از دوست‌داران طبیعت است.

رمل‌های شنی زیرکوه با گونه‌های نادر حیوانات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، کویر همت‌آباد در 150 کیلومتری شهرستان قاین و 65 کیلومتری شهرستان زیرکوه در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

رمل‌های شنی و همچنین گونه‌های جانوری و گیاهی خاصی مانند هوبره،‌ زاغ بور، شاهین‌، چکاوک کاکلی، مگس‌گیر‌، گربه و روباه شنی‌، جبیر و دیودال (نوعی گیاه اندومیک) از جمله جاذبه‌های این منطقه است.

این روزها که اغلب مردم سعی در بازدید از آثار تاریخی و پوشش‌های سبز کشور دارند، هستند عده زیادی از مسافران که کویر و رمل‌های شنی را انتخاب کرده‌اند.

وجود گونه‌های نادر جانوری و کویر بکر در منطقه همت‌آباد

رمل‌های شنی همت‌آباد شهرستان زیرکوه با گونه‌های نادر حیوانات و جانوران این روزها پذیرای خیل عظیمی از دوست‌داران طبیعت است.

وجود گونه‌های نادر جانوری و کویر بکر منطقه همت‌آباد می‌تواند به جاذبه مهمی برای ورود گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.

شهرستان زیرکوه سه ویژگی کشاورزی،‌ دامپروری و کویر را دارد؛ کویر نعمت بزرگی برای مردم این منطقه است به شرط آنکه بتوان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

ورود کویرنوردان به زیرکوه

کویر همت آباد شهرستان زیرکوه نیازمند معرفی به گردشگران داخلی و خارجی است. در همین راستا جمعی از خبرنگاران خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی به این منطقه سفر کرده‌اند.

پیش از ورود کویرنوردان به این منطقه کسی تصور نمی‌کرد که برخی گونه‌های نادر جانوری مانند گربه شنی هنوز در این منطقه وجود داشته باشند، اما اکنون که زیست این جانور در این منطقه ثابت شده است، سازمان محیط زیست هم برای حفاظت از آن برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام/2248/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول